شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 21116

بحث توانمند سازی، یكی از موضوعاتی است كه مدنظر وزارت رفاه است به طوری كه با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت دهم 200 هزار واحد مسكونی برای معلولان و مدد‌جویان بهزیستی احداث می‌شود.

اجرای طرح پزشك خانواده تا پایان امسال
سلامت نیوز: وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با تشریح عملكرد یك‌ساله این وزارتخانه، از اجرای طرح پزشك خانواده و تحویل 60 هزار مسكن به معلولان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش فارس صادق محصولی در نخستین نشست خبری خود در خصوص عملكرد یك ساله وزارت رفاه و تشریح چگونگی اجرای مرحله نخست قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها امروز در سالن اجتماعات وزارت رفاه برگزار شد، با اشاره به اینكه تمامی آرمان‌هایی كه برای انقلاب مهم است در دولت نهم و همچنین دولت دهم كاملاً مشخص است، اظهارداشت: عدالت محوری برای اقشار مختلف جامعه، پاكدستی و سلامت دولتمردان، پركاری و تلاش شبانه‌روزی از جمله شاخص‌های دولت نهم و دهم است.


وزیر رفاه و تأمین اجتماعی افزود: قانون هدفمند كردن یارانه‌ها یكی از بزرگترین طرح اقتصادی كشور در 50 ساله اخیر است كه توسط دولت دهم و با همكاری دستگاه‌‌ها و وزارت رفاه انجام می‌شود.

*پرداخت معوقات 10 ساله بازنشستگان در یك سال اخیر

وی با اشاره به عملكرد وزارت رفاه و تامین اجتماعی در یك ساله گذشته گفت: پرداخت معوقات بازنشستگان از سال 79 كه مبلغ آن یك هزار میلیارد تومان بوده یكی دیگر از خدمات وزارت رفاه در دولت دهم است.

محصولی با اشاره به اجرای بیمه ایرانیان در كشور اظهارداشت: افرادی كه تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، می‌توانند به راحتی تحت پوشش بیمه ایرانیان قرار گیرند به طوری كه در این طرح 50 درصد از حق بیمه را دولت و 50 درصد را فرد بیمه شده می‌دهد و چنانچه فرد توان پرداخت حق بیمه 50 درصدی را نیز نداشته باشد، می‌تواند با مراجعه به نهادهای حمایتی از تخفیف 10 الی 50 درصدی بهره‌مند شود.

*طرح پزشك خانواده تا پایان سال در سراسر كشور اجرا می‌شود

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی اجرای طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع را یكی دیگر از موفقیت‌های وزارت رفاه در دولت دهم دانست و افزود: سال‌ها این طرح اجرا نشد اما در این دوره با همكاری وزارت رفاه و وزارت بهداشت این طرح به صورت پایلوت در 3 استان خوزستان، چهارمحال بختیاری و سیستان و بلوچستان در حال اجراست كه تا پایان سال با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت، این طرح در سراسر كشور اجرا می‌شود.

وی ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی را یكی دیگر از اقدامات وزارت رفاه و تامین اجتماعی در یك سال گذشته معرفی كرد و اظهارداشت: بحث توانمند سازی، یكی از موضوعاتی است كه مدنظر وزارت رفاه است به طوری كه با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت دهم 200 هزار واحد مسكونی برای معلولان و مدد‌جویان بهزیستی احداث می‌شود.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی بیان كرد: تا پایان امسال 60 هزار واحد مسكونی به جامعه هدف سازمان بهزیستی تحویل داده می‌شود؛ ضمن اینكه قرار است از پتانسیل خیرین برای احداث واحد‌های مسكونی برای معلولان و مددجویان استفاده شود.

محصولی اجرای طرح بیمه‌های اجتماعی اقشار خاص از جمله خادمان،‌ قالیبافان، رانندگان حمل و نقل را یكی دیگر از اقدامات وزارت رفاه در یك سال گذشته عنوان كرد.

وی همچنین از به‌روز شدن مطالبات مراكز طرف قرارداد با سازمان بیمه خدمات درمانی خبر داد و گفت: در طول 3 ماه آینده نیز مطالبات صندوق تأمین اجتماعی به روز خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha