شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 211163

این که تمام طول روز را روی مبل در خانه سپری کنید، بدون تردید شانس تصادف با خودرو را کاهش می دهد، اما در بلند مدت این کار به سود شما تمام نخواهد شد. کم تحرکی نیز می تواند سلامت بدن انسان را به شدت تهدید کند.

طول عمر بیشتر با این گزینه‌ها

سلامت نیوز: این که تمام طول روز را روی مبل در خانه سپری کنید، بدون تردید شانس تصادف با خودرو را کاهش می دهد، اما در بلند مدت این کار به سود شما تمام نخواهد شد. کم تحرکی نیز می تواند سلامت بدن انسان را به شدت تهدید کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، در شرایطی که به طور قطع هیچ تضمینی در زندگی انسان وجود ندارد، از جمله این که نفس های پایانی خود را چه زمانی خواهید کشید، روش هایی وجود دارند که می توانند در کسب هدف زندگی طولانی‌تر به شما کمک کنند.

به گزارش"اکتیو بیت"، در شرایطی که زندگی طولانی‌تر برای افراد بسیاری مهم است، حفظ کیفیت بالای زندگی نیز عاملی کلیدی محسوب می شود.

تحرک داشته باشید

این که تمام طول روز را روی مبل در خانه سپری کنید، بدون تردید شانس تصادف با خودرو را کاهش می دهد، اما در بلند مدت این کار به سود شما تمام نخواهد شد. کم تحرکی نیز می تواند سلامت بدن انسان را به شدت تهدید کند. اگر به 50 سالگی رسیده و هرگز در کلاس های ورزشی و فعالیت های جسمانی شرکت نکرده اید نیز برای آغاز این کار و بهره‌مند شدن از فواید تحرک دیر نیست.

تنها یک پیاده روی سریع یک تا دو ساعته سه بار در هفته می تواند اساسا سن فیزیولوژیکی شما را حدود 10 سال معکوس کند. جای شگفتی نیست که تقویت توانایی های هوازی و عضلانی در کنار کاهش وزن می تواند امید به زندگی و طول عمر را در شما افزایش دهد.

کالری مصرفی را کاهش دهید

به نظر می رسد گرسنگی، حداقل با توجه به آزمایش هایی که روی حیوانات انجام شده است، به طول عمر بیشتر کمک می کند. اگرچه درباره این که کاهش کالری مصرفی می تواند اثری مشابه روی انسان داشته باشد یا خیر بحث وجود دارد، اما آزمایش صورت گرفته روی موش های آزمایشگاهی نشان داده است که دنبال کردن یک رژیم غذایی که موجب گرسنگی می شود، طول عمر تقریبا دو برابری را به همراه دارد. اما اگر فردی دوستدار غذا و پخت و پز هستید، این روشی خوب برای بهبود کیفیت زندگی و افزایش طول عمر محسوب نمی شود.

بیشتر کار کنید

در شرایطی که برخی ممکن است مشاغل استرس‌زا را با کاهش طول عمر پیوند دهند، به نظر می رسد سخت کار کردن به افزایش طول عمر انسان کمک خواهد کرد. در همین راستا، بازنشستگی پیش از موعد ممکن است خطر مرگ زودرس را افزایش دهد.

پژوهش دانشگاه اُرگان نشان داده است که کار کردن پس از سن 65 سالگی می تواند به معنای طول عمر بیشتر باشد و فواید آن در افرادی که در سن 66 سالگی بازنشسته شدند، نشان داده شده است. حتی افرادی که خود را به عنوان افرادی ناسالم معرفی کردند از فواید بازنشتگی به تعویق افتاده بهره‌مند شده بودند.

در کنار شریک زندگی خود باشید

به نظر می رسد ازدواج در زمینه افزایش طول عمر عامل مثبت بزرگی محسوب می شود. پژوهش های صورت گرفته نشان داده اند که به طور ویژه مردان متاهل هم از نظر روانی و هم از نظر جسمانی نسبت به مردان مجرد سالم‌تر هستند و در نتیجه احتمال تجربه زندگی طولانی‌تر برای آنها بیشتر است.

پژوهش دانشگاه هاروارد نشان داده است که مردان متاهل در مقایسه با همتایان مجرد خود احتمال بیشتری دارد سرطان های مرگبار را در مراحل اولیه تشخیص دهند، که در زمینه درمان موثرتر عامل کلیدی محسوب می شود. به نظر می رسد ازدواج برای سلامت قلب انسان نیز مفید است. مطالعه ای دیگر نشان داده است که مردان متاهل نسبت به مردان مجرد 46 درصد احتمال کمتری دارد مرگ در نتیجه بیماری قلبی را تجربه کنند.

دیر بچه دار شوید

پژوهش صورت گرفته توسط NECS نشان داده است زنانی که برای بچه دار شدن تا 33 سالگی صبر می کنند از شانس بیشتری برای زندگی طولانی‌تر نسبت به زنانی که آخرین فرزند خود را پیش از 30 سالگی به دنیا آورده اند، برخوردار هستند. زنانی که آخرین فرزند خود را پس از 33 سالگی به دنیا آورده اند، در مقایسه با زنانی که پیش از 30 سالگی بچه دار شدند، شانس خود برای رسیدن به سن 95 سالگی را دو برابر کردند. همچنین، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند تغییرات ژنتیکی که وضعیت باروری یک زن را برای مدتی طولانی‌تر حفظ می کنند، شانس وی برای طول عمر بیشتر را افزایش می دهند.

روابط خود را حفظ کنید

اگر در خانه گوشه نشین شوید، امکان کاهش طول عمر خود را بیشتر می کنید. یک زندگی اجتماعی سالم می تواند به اندازه پرهیز از سیگار کشیدن در افزایش طول عمر انسان موثر باشد. و البته ما درباره ارتباط با دوستان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی صحبت نمی کنیم، بلکه تعاملات واقعی مد نظر هستند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که در موقعیت های پر استرس همراهی فردی که ارتباطی نزدیک با وی دارید موجب می شود تا فشار خون و ضربان قلب با نرخ کمتری افزایش یابند.

بیشتر لبخند بزنید

بدون تردید، این توصیه را پیش از این بارها از افراد مختلف شنیده اید، اما مطالعات صورت گرفته اثر آن را ثابت کرده اند. لبخند زدن موجب ترشح اندورفین و سروتونین می شود که به کنترل التهاب و درد کمک می کند. در حقیقت، خندیدن یک تقویت کننده قدرتمند سیستم ایمنی بدن انسان و تثبیت کننده خلق و خو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha