شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 211164

متخصصان سلامت در یک بررسی دریافتند بین مصرف چربی‌های حیوانی و افزایش خطر ابتلا به التهاب مفصلی ارتباط وجود دارد.

ارتباط التهاب مفصلی با رژیم‌غذایی پرچرب

سلامت نیوز:متخصصان سلامت در یک بررسی دریافتند بین مصرف چربی‌های حیوانی و افزایش خطر ابتلا به التهاب مفصلی ارتباط وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، التهاب مفصلی یکی از شایع‌ترین انواع آرتریت است که میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به آن مبتلا هستند.

التهاب مفاصل با از بین رفتن تدریجی غضروف‌ها شناخته می‌شود که با فرسایش غضروف‌ها مفاصل متورم، سفت و دردناک شده و با گذشت زمان بیماری تشدید می‌شود.

التهاب مفاصل می‌تواند هر مفصلی را تحت تاثیر قرار دهد اما اغلب در زانوها، لگن، دست‌ها و ستون فقرات مشاهده می‌شود.

فاکتورهای خطرزایی برای ابتلا به عارضه التهاب مفاصل وجود دارد به طور مثال این بیماری در افراد بزرگسال شایع‌تر است و زنان بیش از مردان در معرض ابتلا به آن هستند. همچنین سابقه آسیب دیدگی‌های مفصلی در گذشته و تغییر شکل استخوان احتمال ابتلا به آن را افزایش می‌دهد.

همچنین چاقی فاکتور خطرزای دیگر برای ابتلا به عارضه التهاب مفاصل است زیرا باعث می‌شود فشار بیش از حد به مفاصل وارد شود اما ارتباط بین اضافه وزن و التهاب مفاصل ممکن است عمیق‌تر از آنچه تصور می‌شود باشد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان استرالیایی در بررسی جدید خود به ارزیابی تاثیر رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اشباع شده و کربوهیدرات‌های ساده روی التهاب مفاصل پرداخته و دریافتند رژیم غذایی حاوی ۲۰ درصد از این ترکیب‌ها تغییراتی مشابه با التهاب مفاصل در زانوها بوجود می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha