شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 211166

این روزها بسیاری از خانم‌ها برای رسیدن به تناسب‌اندام ایده‌آلشان به دنبال گرفتن رژیم‌های کاهش وزن کم کالری هستند. معتقدند با نخوردن می‌توان وزن را پایین آورد. این موضوع کاملاً صحیح است با این تفاوت که رژیم کم کالری با وجود ورزش است که به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند اما بدون ورزش نه تنها وزن کم نمی‌شود بلکه خطراتی برای بدن خواهد داشت.

خانم‌ها! رژیم‌های کم کالری نگیرید

سلامت نیوز: این روزها بسیاری از خانم‌ها برای رسیدن به تناسب‌اندام ایده‌آلشان به دنبال گرفتن رژیم‌های کاهش وزن کم کالری هستند. معتقدند با نخوردن می‌توان وزن را پایین آورد. این موضوع کاملاً صحیح است با این تفاوت که رژیم کم کالری با وجود ورزش است که به کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک می‌کند اما بدون ورزش نه تنها وزن کم نمی‌شود بلکه خطراتی برای بدن خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز، دکترمحمد حسن ابوالحسنی در گفت‌وگو با سلامانه در این رابطه گفت: «به دنبال گرفتن رژیم‌های سخت و کم کالری غیر اصولی، احتمال کاهش متابولیسم پایه یا همان سوخت و ساز زیاد است که این امر خود منجر به توقف کاهش وزن می‌شود. همچنین در این شرایط احتمال از دست رفتن عضله زیاد می‌شود و به جای چربی‌های اضافی، ماهیچه‌ها می‌سوزند زیرا اولویت سوخت با ماهیچه‌های بدن است و بعد چربی‌ها!»

 این متخصص تغذیه تاکید کرد: «ورزش باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها و توان بدن می‌شود. هنگامی که شما در حین پیروی از رژیم ورزش می‌کنید، مغز نمی‌تواند پیام سوزاندن ماهیچه‌ها را بدهد و به جای آن از چربی‌های بدن استفاده می‌کند که خود عامل سلامتی و رسیدن به اندامی متناسب است.»
ابوالحسنی نوشیدن کافی آب نیز ضروری دانست و گفت: «از دیگر عناصری که مغز در هنگام رژیم کم کالری دستور مصرفش را می‌دهد، آب درون سلول‌های بدن است که زودتر از هر عنصر دیگری در حین پیروی از رژیم غذایی، میزان آن از سلول‌های بدن کم می‌شود. در زمان گرفتن رژیم می‌بایست میزان آب مصرفی‌تان را بیشتر کنید و بویژه در حین ورزش کردن آن را به هیچ وجه فراموش نکنید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha