عضو هیات رئیسه و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اعتبار از مصوبات خوب مجلس شورای اسلامی برای کنترل و مقابله با ریزگردها در کشور است.

20 هزار میلیارد ریال برای کنترل ریزگردها اختصاص یافت

سلامت نیوز:  عضو هیات رئیسه و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 20 هزار میلیارد ریال اعتبار از مصوبات خوب مجلس شورای اسلامی برای کنترل و مقابله با ریزگردها در کشور است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اکبر رنجبرزاده اظهار کرد: نهال کاری از اقدامات مهم در کنترل ریزگرد است و در این راستا سه هزار 300 میلیارد ریال اعتبار در مجلس به تصویب رسیده که مناطق جنوب کشور بویژه خوزستان و هرمزگان از این اعتبار می توانند استفاده کنند.
وی با اشاره به اهمیت تالابها و روان آبها در کاهش گرد و غبار گفت: آزادسازی مسیر روان آبهای جنوب کشور از دیگر مصوبات مجلس برای کاهش اثرات ریزگردهاست که باید اجرا شود.


نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت با بیان اینکه کشورهای همسایه بیشترین منشا ریزگرد هستند، گفت: برای رفع این مشکل نیازمند همکاری و تعامل این کشورها هستیم.


رنجبرزاده تاکید کرد: کشورهای همسایه بویژه عراق باید به مالچ پاشی کانون های ریزگرد اقدام کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس از طرح های نوین مقابله با کانون های ریزگرد و آلاینده ها حمایت می کند.
رنجبرزاده همچنین با اشاره به اهمیت تالاب پیرسلمان شهرستان اسدآباد به عنوان یک تالاب ملی گفت: پایداری این تالاب می تواند به توسعه گردشگری این منطقه کمک کند.


نماینده مردم اسدآباد تصریح کرد: جلوگیری از برداشت بی رویه از تالاب و انسداد چاه های غیر مجاز اطراف برای زنده نگه داشتن تالاب پیرسلمان ضروری است.
وی با اشاره به صدور مجوز احداث 2 سد مخزنی در رودخانه هلور و آجین اسدآباد توسط وزیر نیرو، گفت: این اقدام موجب تقویت منابع آب زیرزمینی دشت اسدآباد و همچنین تامین آب تالابهای شهرستان می شود.
شهرستان اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha