نتایج یک مطالعه گسترده نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را افزایش دهد.

مصرف گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی ارتباط دارد

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه گسترده نشان می دهد که مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را افزایش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، بیماری کبد چرب غیر الکلی یک وضعیت جدی است که نگرانی فزاینده ای را به ویژه در جوامع غربی ایجاد کرده است؛ این بیماری بر اثر تجمع چربی در سلول های کبد ایجاد می شود و می تواند به زخم دائمی کبد و به طور بالقوه به از کار افتادن کبد و سرطان منجر شود. این بیماری همچنین یک عامل خطرساز برای ابتلا به بیماری دیابت نوع دو است.


به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی،در مراحل اولیه بیماری، کاهش وزن و سایر تغییرات شیوه زندگی می تواند برای پیشگیری از پیشرفت آن کافی باشد.
تحقیق جدید مرکز پزشکی اراسموس در روتردام هلند اشاره دارد که نوع غذاهای مصرفی نیز می تواند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.
محققان در این مطالعه تاثیر ترکیبات مختلف رژیم غذایی را بر ابتلا به کبد چرب غیر الکلی در افراد مسن بررسی کردند.


آنها برای این کار داده های سه هزار و 440 فرد را بررسی کردند. 30 درصد این افراد لاغر و سایرین دارای اضافه وزن بودند؛ رژیم غذایی این افراد که متوسط سن آنها 71 سال بود، با استفاده از یک پرسشنامه حاوی فهرست 389 نوع ماده غذایی مورد بررسی قرار گرفت.
محققان همچنین با استفاده از سونوگرافی، در 35 درصد از افراد مورد مطالعه متوجه ابتلا به کبد چرب غیر الکلی شدند.
زمانی که آنالیزها کامل شد، محققان متوجه ارتباط قابل توجه میان رژیم غذایی و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی شدند و این ارتباط بیشتر در مورد افراد دارای اضافه وزن صادق بود.


آنها خاطر نشان کردند: نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف پروتیین حیوانی با ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی در افراد مسن دارای اضافه وزن ارتباط دارد. این موضوع در راستای فرضیه ای است که اخیرا پیشنهاد شد؛ مبنی بر اینکه یک رژیم غذایی غربی غنی از پروتیین های حیوانی و مواد غذایی تصفیه شده می تواند اختلالاتی با درجه پایین در هموستاز (خون ایستی) بدن، متابولیسم گلوکز و تعادل مبتنی بر اسید ایجاد کند.
یافته های جدید در کنگره بین المللی آمستردام در هلند ارائه شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha