مطالعه جدید نشان می دهد آنتی بیوتیک ها درمان موثری برای موارد خفیف تر مشکل پوستی اگزما در کودکان نیستند.

آنتی بیوتیک ها برای درمان اگزما خفیف در کودکان موثر نیستند

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد آنتی بیوتیک ها درمان موثری برای موارد خفیف تر مشکل پوستی اگزما در کودکان نیستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، اگزما یک مشکل ایمنی است که هم در کودکان و هم در بزرگسالان روی می دهد و موجب التهاب، قرمزی و خارش پوست می شود.

مطالعه جدید به سرپرستی نیک فرانسیس از دانشگاه کاردیف ولز شامل ۱۱۳ کودک مبتلا به اگزمای عفونی بدون شدت بالا بود که به طور تصادفی به سه گروه مختلف اختصاص داده شدند. یک گروه از کودکان قرص آنتی بیوتیک همراه با کرم دارونما ساختگی مصرف کردند؛ یک گروه قرص دارونما به همراه کرم آنتی بیوتیک دریافت کردند؛ و گروه سوم به عنوان گروه کنترل قرص دارونما بعلاوه کرم دارونما دریافت کردند.

تیم تحقیق بریتانیایی با مشاهده نتایج بعد از گذشت دو هفته، چهار هفته و سپس سه ماه، دریافت هیچ تفاوتی بین سه گروه از لحاظ تسکین علائم اگزما مشاهده نشد.

به گفته محققان، یافته ها بیانگر این موضوع است که آنتی بیوتیک ها چه به صورت قرص یا کرم هیچ فایده ای برای کودکان مبتلا به اگزما عفونی ندارند. حتی مصرف این دارو موجب افزایش مقاومت به آنتی بیوتیک یا حسایت های بیشتر پوستی می شود.

البته فرانسیس تاکید می کند این مطالعه فقط بر کودکان مبتلا به اگزما خفیف بوده است و نتایج آن به کودکان مبتلا به اگزما شدید قابل بسط نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha