شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 21119

كلاً برخورد با زیرمیزی پزشكان تدریجی انجام می‌شود و با اعلام هایی كه انجام می‌شود سعی می‌كنیم این موارد كاهش یابد تا مردم كمتر مشكل داشته باشند اما برخورد با پزشكان متخلف هیچ وقت ضربتی نخواهد بود.

برخورد با زیرمیزی پزشكان ضربتی نخواهد بود
سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ما در بیمارستان‌های دولتی كه اصلاً زیرمیزی نداریم در بیمارستان‌های خصوصی هم با محدود پزشكان متخلف به صورت تدریجی برخورد می‌شود و به هیچ وجه برخورد ضربتی نخواهیم داشت.

حسن امامی رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: برنامه برخورد جدی با پزشكانی كه زیرمیزی می‌گیرند در وزارت بهداشت آ‌ماده شده و طی روزهای آینده ابلاغ می‌شود البته این كار فعلاً در شهر و استان تهران اجرایی می‌شود و بعد به استانهای دیگر نیز تعمیم می‌یابد.

معاون وزیر بهداشت اضافه كرد: از تمام بیمارستان‌های كشور چه دولتی و چه خصوصی خواسته‌ایم كه تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی را روی دیوار برای اطلاع عموم نصب كنند، و بازرسی‌ها را برای شناسایی و برخورد با موارد تخلف افزایش داده‌ایم.

وی گفت: همچنین شماره تلفن رسیدگی به شكایات هم قبلاً اعلام شده و مردم در تهران می‌توانند با تماس با شماره 66976666 و 66976969 شكایت خود را بر اساس تعرفه‌های اعلام شده به وزارت بهداشت یا بیمارستان مربوطه منعكس كنند تا رسیدگی شود.

امامی رضوی در پاسخ به این پرسش كه آیا برخورد با زیرمیزی پزشكان ضربتی خواهد بود، گفت: كلاً برخورد با زیرمیزی پزشكان تدریجی انجام می‌شود و با اعلام هایی كه انجام می‌شود سعی می‌كنیم این موارد كاهش یابد تا مردم كمتر مشكل داشته باشند اما برخورد با پزشكان متخلف هیچ وقت ضربتی نخواهد بود.

وی افزود: شكایت از پزشكان از سوی مردم انجام می‌شود و موارد تخلف برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حكومتی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار ما این است كه با افزایش اطلاع رسانی همكاری پزشكان نیز با این طرح بیشتر شود و خودشان بیشتر رعایت حال مردم را بكنند و بیشتر با مردم همراه شوند و برای گرفتن تعرفه از بیماران مطابق تعرفه‌های اعلام شده رفتار كنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: البته در بیمارستان‌های دولتی كه اصلاً بحث زیرمیزی وجود ندارد و این اتفاق نمی‌افتد، در بیمارستان‌های خصوصی هم با روش مخصوص به خودش برخورد می‌كنیم و باید به نحوی برخورد كرد كه قداست پزشكان آسیب نبیند زیرا قداست پزشكی آن قدر ارزش دارد كه به صلاح نیست برخورد تندی با آنان انجام شود.

وی افزود: تلاش ما این است كه با اطلاع رسانی به نحوی پیش برویم كه به مرور هر چه بیشتر چنین اتفاقاتی در مراكز پزشكی كشور كمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha