افسردگی بار سنگینی را بر روی بازده فرد بیمار تحمیل می‌كند و به ویژه‌ در طبقه كارگر جامعه كه سطح سواد و تحصیلات پایین‌تری هم دارند، بیشتر تاثیر نامطلوب خود را اعمال می‌كند.

طبقه اجتماعی روی نتیجه درمان بیماری افسردگی تاثیرگذار است
سلامت نیوز: پزشكان خاطرنشان كردند كه طبقه و رده اجتماعی روی نتیجه درمان اختلال روانی افسردگی تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا، این پزشكان در یك بررسی آماری متوجه شدند: تاثیر روش‌های درمانی افسردگی برای كمك به این بیماران در طبقه فقیر و كارگر جامعه به مراتب كمتر و ضعیف‌تر است.

متخصصان دانشگاه ایلینویز در شیكاگوی آمریكا تاكید كردند: این یافته به ویژه‌ حائز اهمیت است، چون افسردگی بار سنگینی را بر روی بازده فرد بیمار تحمیل می‌كند و به ویژه‌ در طبقه كارگر جامعه كه سطح سواد و تحصیلات پایین‌تری هم دارند، بیشتر تاثیر نامطلوب خود را اعمال می‌كند.


به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، این متخصصان اطلاعات مربوط به 239 بیمار را بازبینی كردند كه به افسردگی حاد مبتلا بودند و بین سال‌های 1982 تا 1986 در برنامه همكاری درمان افسردگی در انستیتو ملی بهداشت روانی آمریكا شركت كرده بودند.

شرح این بازبینی در مجله «خدمات روانپزشكی» به چاپ رسیده است.

پزشكان تاكید كردند: در مرحله بعدی باید بررسی كرد كه چگونه می‌توان روش‌های درمان افسردگی را تغییر داد تا برای بیماران از طبقه كارگر و فقیر جامعه هم بتوانند به اندازه كافی مفید و تاثیرگذار باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha