یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 211232

متخصص تغذیه و مسئول پانل تغذیه و ورزش سومین کنگره بین المللی تولیدمثل گفت: تغذیه و ورزش از عوامل محیطی تاثیرگذار در قدرت و سلامت باروری هستند و تاثیرات آنها بیشتر از وزن و میزان توده بدنی است.

عوامل تاثیرگذار در قدرت باروری را بشناسید

سلامت نیوز:  متخصص تغذیه و مسئول پانل تغذیه و ورزش سومین کنگره بین المللی تولیدمثل گفت: تغذیه و ورزش از عوامل محیطی تاثیرگذار در قدرت و سلامت باروری هستند و تاثیرات آنها بیشتر از وزن و میزان توده بدنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا از انجمن علمی جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل، دکتر لادن گیاهی اظهار کرد: برنامه ریزی پاسخ های هورمونی و متابولیکی موثر در باروری، تابع مداخلات کوتاه مدت و مداخلات ناشی از شرایط داخل رحمی دوران جنینی است؛ به همین علت وضعیت تغذیه از دوران جنینی بر قدرت باروری در نسل های بعد موثر است.


وی بیان کرد: از آنجا که این تاثیرات فراتر از تاثیر وزن و نمایه توده بدن بر قدرت باروری هستند، تلاش می شود در پانل تغذیه و ورزش در تولیدمثل، رویکرد متخصصان حوزه باروری به مقوله تغذیه از بحث چاقی و لاغری صرف یا تاثیر تک نوترینت ها در غالب مکمل های غذایی به رویکردی جامع تر مبتنی بر الگوهای مصرف غذایی و مداخلات بومی که باید در این حوزه انجام شود، ارتقا یابد.


گیاهی با بیان اینکه درحال حاضر مداخلات مطلوب در سطح کلینیکال و در جامعه در این زمینه انجام نمی شود، افزود: محور اصلی این پانل، بررسی اثرات کوتاه مدت و بین نسلی مداخلات تغذیه و ورزش از منظر شواهد سلولی، اپی ژنتیک، کلینیکال بر مسیرهای متابولیکی موثر در باروری و تاثیر آن در سلامت باروری نسل آینده است.


وی اظهار کرد: هدف از ارائه این پانل در سومین کنگره بین المللی تولیدمثل، این است که بتوان خدمات تخصصی را در سطح کلینیکال به منظور کمک به درمان و مداخلات مورد نیاز در سطح جامعه با رویکرد پیشگیرانه اجرا کرد.


در پانل تغذیه و ورزش در تولیدمثل، سومین کنگره بین المللی تولیدمثل به موضوعاتی از جمله اثرات transgenerational تغذیه بر باروری و برنامه ریزی جنینی، الگوهای رفتاری غذایی تغییر پذیر مؤثر بر باروری از منظر سلولی و کلینیکال، مداخله موثر تغذیه برای اصلاح مسیرهای متابولیکی موثر بر باروری زنان، اثرات کلینیکال و مداخلات تغذیه در پاسخ های درمان ناباروری پرداخته می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha