امروز در کشور در بخش هماتولوژی اقدامات خوبی صورت گرفته است به عبارت دیگر کشور ما تنها کشوری است که فرآورده‌های خونی کاملا رایگان را در بخش‌های مرتبط ارائه می‌كند که بایستی در حین مصرف دقت لازم انجام شود.

تزریق خون اشتباه شایع‌ترین علت مرگ ومیرافراد است
سلامت نیوز: رئیس سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر سلامت خون تهیه شده اظهار داشت: تزریق خون اشتباه شایع‌ترین علت مرگ و میر افراد است که این مهم به این دلیل است كه خون تزریق شده با شماره تخت و مچ بند بیماران همخوانی ندارد لذا برای حل این مشکل برنامه‌هایی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایسنا  دکتر حسن ابوالقاسمی ضمن بیان این مطلب در کنگره کشوری هماتولوژی و مراقبت‌های پرستاری با اشاره به اقدامات قابل توجه و چشمگیر در رشته هماتولوژی در طی 30 سال گذشته در کشور عنوان كرد: خوشبختانه امروزه در اکثر استانها متخصصان و فوق تخصصین هماتولوژی و انکولوژی در کشور حضوری فعال دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ گونه مشکلی حتی در دورافتاده ترین روستاهای کشور جهت بیماران تالاسمی نداریم و هم اکنون بیش از 30 بیماران تالاسمی در کشور به سن بالای 20 سال رسیده‌اند و امید به زندگی در بیماران هموفیلی افزایش یافته است.

دکترابوالقاسمی خاطرنشان كرد: امروز سرمایه گذاری روی بیماران خاص در دنیا بی‌نظیر است به طوری که یک سوم سرمایه گذاری دارویی کشور روی داروهای بیماران خاص است.

رئیس سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر بحث عدالت در سلامت خاطرنشان كرد: امروز در کشور در بخش هماتولوژی اقدامات خوبی صورت گرفته است به عبارت دیگر کشور ما تنها کشوری است که فرآورده‌های خونی کاملا رایگان را در بخش‌های مرتبط ارائه می‌كند که بایستی در حین مصرف دقت لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در استانهای کشور واحدهای جدید فرآوری خون راه اندازی خواهد شد، گفت: خوشبختانه خون فیلتر شده در اغلب استانها موجود است.

دکتر ابوالقاسمی با اشاره به وضعیت اهدای خون در دنیا بیان داشت: سالانه 500 هزار مادر در حین زایمان به دلیل نرسیدن خون لازم، جان خود را از دست می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha