با توجه به این كه پیوند كلیه از دو گروه اهداكنندگان مرگ مغزی و زنده اتفاق می‌افتد، در سال حدود 2000 پیوند كلیه انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز دكتر محمد عقیقی، رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص به مناسبت هفته حمایت از بیماران كلیوی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در سال گذشته دو هزار و 142 مورد پیوند كلیه داشتیم كه 401 مورد آن از اهداكنندگان مرگ مغزی و یك هزار و 701 مورد از اهداكنندگان زنده صورت گرفت.
وی با اشاره به این كه در حال حاضر حدود 19 هزار نفر دیالیز می‌شوند، افزود: از این آمار، حدود 17 هزار و 800 نفر دیالیز خونی و 120 نفر هم دیالیز صفاقی می‌شوند.
رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص در پایان خاطرنشان كرد: بهترین كار برای مقابله با بیماری‌های كلیوی، شناسایی اولیه بیماران است زیرا اگر این افراد در ابتدا شناسایی نشوند، در مراحل پیشرفته‌تری قرار می‌گیرند كه به دیالیز و نهایتاً پیوند كلیه می‌انجامد و به همین منظور از دو سال پیش طرحی را به صورت پایلوت در زمینه پیشگیری انجام دادیم كه هدف اصلی این طرح، ارائه مراقبت‌های پیشگیرانه به آحاد مردم در زمینه بیماری‌های كلیوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha