یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 21127

ا مصرف ماهی ، نه تنها موادی وارد بدن می شود که پوست ، مو و ناخن را سالم ، شاداب و با طراوت نگه می دارد بلکه مصرف روغن ماهی در بعضی بیماریهای پوستی بعنوان درمان کمکی توصیه می شود

به گزارش سلامت نیوز این بیماریها عبارتند از

پسوریازیس یا صدفک که نوعی بیماری مزمن پوستی با منشا ارثی میباشد و با قرمزی و پوسته ریزی در روی زانو ، پشت آرنج ، پوست سر  مشخص می شود .

درماتیت آتوپیک که نوعی حساسیت پوستی می باشد که با بثورات قرمز و خارش دار تظاهر می کندو ممکن است با آسم یا تب یونجه همراه باشد .
بیماریهای پوستی حساس به نور مثل بثورات چند شکلی ناشی از نور که شخص مبتلا بعد از مواجهه با نور آفتاب دچار قرمزی در ناحیه صورت و سایر نواحی در معرض نور می شود .

پدیده رینود که نوک انگشتان فرد مبتلا بعد از مواجه با سرما ابتدا رنگ پریده سپس کبود و بعدا قرمز شده و درد می گیرد .
البته باید توجه داشت که شرط دسترسی به مواد مغذی فوق از طریق مصرف ماهی این است که ماهی به مقدار کافی مصرف شود و با روش صحیح طبخ شود .

تحقیقاتی که در مورد مصرف ماهی در پیشگیری از سکته قلبی انجام شده نشان داده است که مقدار موثر مصرف عبارت است از خوردن حداقل هفته ای 2 بار از ماهی های چرب به مقدار تقریبا 30 گرم  . مصرف این مقدار ماهی معادل مصرف 500 میلی گرم اسیدهای چرب امگا 3 در روز می باشد .

در مورد روش طبخ دو نکته اساسی وجود دارد ، پرهیز از پختن زیادی و سرخ کردن با روغنهای مضر. بهتر است ماهی به شکل آب پز یا با اندکی روغن زیتون پخته شود.
دکتر آناهیتا والی  متخصص پوست و مو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha