دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 211279

آب آناناس به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامتی مفید است و درمان خانگی و سنتی برای التهاب و مشکلات گوارشی به حساب می‌آید.

خواص آب آناناس برای سلامتی

سلامت نیوز:آب آناناس به دلیل دارا بودن مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها برای سلامتی مفید است و درمان خانگی و سنتی برای التهاب و مشکلات گوارشی به حساب می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همچنین خواص این نوشیدنی برای سلامت سیستم ایمنی و تاثیر آن در تسریع زمان بهبود بیماری مورد بررسی قرار گرفته است.

سایت مدیکال نیوز تودی به برخی از خواص آب آناناس برای سلامتی اشاره کرده که به شرح زیر است:

تقویت سیستم ایمنی: نوشیدن آب آناناس ممکن است سیستم ایمنی را تقویت و زمان بهبود بیماری را سریع کند. مطالعه انجام گرفته در فیلیپین روی تاثیرات آب آناناس در کودکان نشان می‌دهد کودکانی که روزانه از کنسرو آناناس مصرف می‌کنند کمتر در معرض ابتلا به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی قرار می‌گیرند.

هضم غذا: آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملاین است که به تجزیه و هضم پروتئین‌ها کمک می‌کند. مصرف این آنزیم به شکل کپسول هم در کاهش ورم، تسریع روند درمان و بهبود درد پس از عمل جراحی موثر است.

سرطان: نتایج یک مطالعه آزمایشگاهی نشان می‌دهد آب آناناس رشد تمامی سلول‌های سرطانی روده و تخمدان را متوقف می‌کند. هر چند لازم است مطالعات بیشتری روی نمونه‌های انسانی انجام گیرد تا وجود ارتباط بین مصرف آب آناناس و سرطان تایید شود.

سلامت پوست: آب آناناس حاوی ویتامین C و بتاکاروتن است. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در مقابله با آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی، کاهش چین و چروک و بهبود وضعیت کلی بافت پوست سودمند باشد.

آناناس همچنین حاوی املاح و مواد معدنی همچون منگنز، ویتامین C، تیامین، ویتامین B6، پتاسیم، منیزیم، مس و بتا کاروتن است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha