یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 21131

این متخصصان تمام انواع آهن خوراكی را مورد بررسی قرار دادند، اعم از آهن موجود در سبزیجات و منابع غلات و آهن موجود در تمام گوشت‌های شامل مرغ و گوشت قرمز و با این حال هیچ رابطه‌ای بین آن‌ها با بروز سرطان سینه پیدا نكردند.

آهن خوراكی در بروز سرطان سینه نقشی ندارد
سلامت نیوز: پزشكان تاكید كردند: برخلاف یافته‌های پیشین بین آهن موجود در گوشت قرمز و افزایش خطر بروز سرطان سینه هیچ ارتباطی وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، دكتر جفری كابات از كالج پزشكی آلبرت انیشتین و دستیارانش با بازبینی سوابق پزشكی 116 هزار و 674 زن در یك دوره شش ساله به این نتایج دست یافته‌اند.

آنها پس از در نظر گرفتن فاكتورهای مختلف و مرتبط با سرطان سینه از جمله سن، چاقی، سابقه خانوادگی، سیگار، هورمون درمانی و فعالیت بدنی به این نتیجه رسیدند كه بین ابتلا به سرطان سینه و هر نوع آهن موجود در رژیم غذایی اعم از آهن موجود در گوشت قرمز هیچ ارتباطی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این متخصصان تمام انواع آهن خوراكی را مورد بررسی قرار دادند، اعم از آهن موجود در سبزیجات و منابع غلات و آهن موجود در تمام گوشت‌های شامل مرغ و گوشت قرمز و با این حال هیچ رابطه‌ای بین آن‌ها با بروز سرطان سینه پیدا نكردند.

این یافته در مجله آمریكا تغذیه بالینی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha