عضو هیأت مدیره انجمن تغذیه ایران گفت: رژیم غذایی آقایان پس از ازدواج سالم‌تر می‌شود، بیشتر مردها پس از ازدواج مقدار کمتری نمک و شیرینی در مقایسه با دوران مجردی استفاده می‌کنند.

مردها پس از ازدواج مقدار کمتری نمک و شیرینی مصرف می‌کنند

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن تغذیه ایران گفت: رژیم غذایی آقایان پس از ازدواج سالم‌تر می‌شود، بیشتر مردها پس از ازدواج مقدار کمتری نمک و شیرینی در مقایسه با دوران مجردی استفاده می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید ضیاءالدین مظهری ، درخصوص ارتباط ازوداج و تغذیه سالم گفت: جای تردید نیست که بدترین غذایی که در کانون گرم خانواده  تهیه و مصرف می‌شود سودمند‌تر و سالم‌تر از غذاهای لوکسی است که در رستوران‌های آنچنانی طبخ و تهیه می‌شود.

وی افزود: یک غذای خانگی که از مواد اولیه سالم و از فکر و اندیشه سالم و بدون بکارگیری طعم‌دهنده‌ها و چربی‌های مضر تهیه می‌شود هم از بعد اقتصاد تغذیه و سلامت جسمی حائز اهمیت است هم از بعد چاشنی مهر و محبت و سلامت روانی.

این متخصص تغذیه ادامه داد: متخصصان تغذیه در این زمینه متفق‌القول هستند که ورود به یک زندگی مشترک سالم و مطلوب می‌تواند الگوی تغذیه‌ای سالم‌تر و مطلوب‌تری را در مقایسه با تغذیه دوران تجرد به دنبال داشته باشد. چرا که گرایش افراد مجرد عمدتا به سمت تنقلات ناسالم و فست فودها است و این گرایش در افرادی که ازدواج کرده‌اند در مقیاس بسیار کمتری دیده می‌شود.

مظهری گفت: در بیشتر خانواده‌های ایرانی حتی اگر سطح درآمد خانوار اندک باشد باز هم تمایل بیشتر به سمت مصرف غذاهای خانگی دیده می‌شود تا غذاهای خارج از خانه. از سوی دیگر می‌توان گفت‌که یک ازدواج سالم و مطلوب می‌تواند احتمال بروز افسردگی‌ها و اضطراب‌های همراه با ریزه‌خواری‌های عصبی و ناسالم را کاهش دهد. در حالی که این روند در افراد مجرد دیده نمی‌شود.

عضو انجمن تغذیه ایران ادامه داد: هر چه در زندگی مشترک ساده‌زیستی بیشتری در پیش گرفته شود و این ساده‌زیستی در مدل تغذیه همسران نیز دیده شود آثار و نتایج بهتری را در وضعیت سلامت زوجین شاهد خواهیم بود.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که تغذیه سالم یکی از مصالح اصلی ساخت خانواده‌ای سالم و نیرومند است. تغذیه سالم به شما اجازه می‌دهد نیازهای روزانه بدن خود را تامین کنید در حالی که پشت گوش انداختن کمبودهای تغذیه‌ای یا افراط در مصرف غذاهای ناسالم می‌تواند خطر ابتلای افراد به بیماری‌های مرتبط به رژیم غذایی را افزایش دهد.

مظهری تصریح کرد: تغذیه سالم زمینه‌ساز لذت بردن از زندگی و تامین انرژی لازم برای کار و تلاش روزانه است و به شما و همسرتان اطمینان خاطر می‌دهد که می‌توانید فرزندان سالمی داشته باشید.

عضو انجمن تغذیه ایران گفت: باید دانست در درازمدت تغذیه سالم به همراه مراقبت‌های پزشکی می‌تواند مانع بروز اضافه‌ وزن، چاقی و بسیاری از بیماری‌های وابسته به سبک زندگی و مرگ زودهنگام شما و همسرتان شود و خوشبختانه برای برخورداری از چنین تغذیه سالمی هیچ نیازی به کسب دانش‌های پیچیده و آکادمیک نیست.

عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران در پایان گفت: یک نکته جالب توجه این است که رژیم غذایی آقایان پس از ازدواج سالم‌تر می‌شود چرا که آن‌ها بعد از ازدواج به پیروی از عادات غذایی همسر خود اغلب غذاهای سالم تری مصرف می‌کنند. بیشتر مردها پس از ازدواج مقدار کمتری نمک و شیرینی در مقایسه با دورام مجردی استفاده می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha