دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 211324

یکی از مشکلات خانه‌های کوچک تراکم بوهای آزار‌دهنده است. این بوها معمولا در زمان بارندگی شدید‌تر می‌شود. گاز متصاعد از فاضلاب علاوه‌بر بوی آزار‌دهنده می‌تواند خطرناک هم باشد، به همین دلیل باید به نحوی از ازدیاد آن در خانه جلوگیری کرد.

ترفندهایی برای رهایی از بوی بد سرویس بهداشتی

سلامت نیوز: یکی از مشکلات خانه‌های کوچک تراکم بوهای آزار‌دهنده است. این بوها معمولا در زمان بارندگی شدید‌تر می‌شود. گاز متصاعد از فاضلاب علاوه‌بر بوی آزار‌دهنده می‌تواند خطرناک هم باشد، به همین دلیل باید به نحوی از ازدیاد آن در خانه جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان، برای این کار می‌توانید یک چهارم تا یک دوم پیمانه جوش شیرین را در فاضلاب بریزید و یک دوم پیمانه سرکه سفید هم به آن اضافه کنید. در صورت امکان بعد از ریختن این محلول در فاضلاب درپوش آن را بگذارید و برای هشت ساعت روی آن آب نریزید.


 راه‌های دیگری هم برای از بین بردن این بوی نامطبوع وجود دارد. یک کیلو آهک را با ۱۰ لیتر آب مخلوط کرده بعد از چند ساعت آن را تکان داده و از صافی بگذرانید و صاف کنید آن را برای مدت طولانی در چاه مورد نظر تخلیه کنید. از سوی دیگر ترکیب نمک و جوش شیرین، محلول بسیار قوی و از بین برنده بوی بد فاضلاب است. یک لیوان نمک و یک لیوان جوش شیرین را به همراه یک کتری آب جوش به داخل چاه فاضلاب بریزید تا از بیرون زدن بوی نامطلوب آن جلوگیری کنید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای از بین بردن یا شاید به معنای دیگر خنثی کردن بوی ناخوشایند ایجاد شده در محیط، استفاده از اسپری‌های خوشبوکننده هوا و بوگیرهایی است که به صورت کارخانه‌ای در انواع و اقسام مدل‌ها و رایحه‌ها تولید می‌شوند. حتی می‌توانید به سادگی آنها را خودتان بسازید و فضای داخلی منزل‌تان را عطرآگین کنید.

برای درست کردن این اسپری می‌توانید 20 قاشق چایخوری جوش شیرین را در دو پیمانه آب حل کنید و داخل اسپری بریزید. این مایع را مرتب در فضای داخلی منزل‌تان اسپری کنید. به این ترتیب بوی بد موجود از بین می‌رود.


 یک راه سریع برای عطرآگین کردن محیط خانه، استفاده از گرماست. شما می‌توانید یک یا دوقطره از اسپری یا عطر مورد علاقه‌تان را روی حباب لامپ چراغ اتاق درحالی که خاموش است، اسپری کنید. سپس چراغ را روشن کنید. گرمای چراغ بوی عطر را در محیط اتاق پراکنده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha