معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت با نگاه توسعه ای به زیرساخت‌ های بخش سلامت، 6 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تکمیل بیمارستان ‌های در دست ساخت اختصاص داده است.

تخصیص 6 هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان‌ های کشور

سلامت نیوز:  معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت با نگاه توسعه ای به زیرساخت‌ های بخش سلامت، 6 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای تکمیل بیمارستان ‌های در دست ساخت اختصاص داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد جعفر علیزاده روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان در دست ساخت شهرستان عجب شیر افزود: این اعتبار از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده برای ساخت و تکمیل بیمارستان تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته یک هزار میلیارد ریال افزایش دارد از این رو ساخت و تحویل بیمارستان ‌ها در سال جاری سرعت بیشتری خواهد گرفت.


معاونت فنی و اجرایی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته 25 بیمارستان با حدود 2 هزار تخت و با بودجه پنج هزار میلیارد ریالی در کشور به بهره ‌برداری رسید و تا پایان دولت یازدهم نیز 10 بیمارستان دیگر تکمیل و بهره برداری می شود.


علیزاده گفت: در قانون بودجه سال 96 برای بیمارستان 88 تختخوابی عجب شیر نیز منابع مناسبی در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود عملیات ساخت و تکمیل این بیمارستان در سال 97 به پایان برسد.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت های ویژه، کلینیک های فوق تخصصی، آزمایشگاه ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه های تخصصی است.
وی پیشرفت این طرح را 48 درصد اعلام کرد و افزود: بیمارستان عجب شیر در اولویت های اول سازمان در سالجاری قرار دارد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن نیز افزایش یافته است.


فرماندار عجب شیر نیز در این دیدار سرعت بخشی به روند احداث بیمارستان جدید این شهرستان را خواستار شد و گفت: فضای کم بیمارستان کنونی عجب شیر جوابگوی ترافیک و حجم بالای مراجعان نیست و احداث بیمارستان بزرگتر و مجهزتر از ضروریات این شهرستان است.
سیدشمس الدین مراثی افزود: عملیات ساخت بیمارستان 88 تختخوابی عجب شیر در سال 1389 کلید خورده اما متاسفانه به دلیل نبود و یا کمبود اعتبار به رغم گذشت هفت سال پیشرفت فیزیکی چندانی نداشته است.


وی اظهار کرد: راه ‌اندازی بیمارستان شهرستان یک ضرورت و یک مطالبه عمومی است و مسئولان راه و شهرسازی باید جوابگوی این مطالبه عمومی باشند.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت دغدغه درمانی مردم را برطرف کرده افزود: قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بخش مهمی از هزینه ‌های درمان توسط بیماران پرداخت می ‌شد که با اجرای این طرح این میزان به حدود 5 تا 7 درصد کاهش یافته است.


بیمارستان 88 تختخوابی شهرستان عجب شیر که در کنار بیمارستان کنونی این شهرستان ساخته می‌ شود، در زمینی به مساحت 15 هزار و 200 متر مربع و زیربنای هشت هزار و 67 متر مربع در چهار طبقه در دست ساخت است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha