دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 211329

پای مرغ این روزها از اقلامی است که در ویترین پروتئینی‌ها فراوان دیده می‌شود.گرچه این عضو مرغ، ظاهر ناخوشایندی دارد اما پزشکان خوردن آن را به‌شدت توصیه می‌کنند و معتقدند این غذا که سرشار از ژلاتین است می‌تواند جایگزین سالم و ارزان‌قیمتی به جای قرص‌های گران قیمت غضروف‌سازی باشد که این روزها با نام‌های مختلف و در شمار بالا در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

پای مرغ درمانی برای پوکی استخوان

سلامت نیوز: پای مرغ این روزها از اقلامی است که در ویترین پروتئینی‌ها فراوان دیده می‌شود.گرچه این عضو مرغ، ظاهر ناخوشایندی دارد اما پزشکان خوردن آن را به‌شدت توصیه می‌کنند و معتقدند این غذا که سرشار از ژلاتین است می‌تواند جایگزین سالم و ارزان‌قیمتی به جای قرص‌های گران قیمت غضروف‌سازی باشد که این روزها با نام‌های مختلف و در شمار بالا در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان، پای مرغ دارای مقدار زیادی پروتئین و ویتامین‌هایی است که برای بدن بسیار ضروری است، به همین جهت افرادی که از کمبود کلسیم، پوکی استخوان و آرتروز رنج می‌برند از این ماده خوراکی استفاده کنند چراکه می‌توان با استفاده از آن نظام استخوان‌ها را به کلی تغییر داد.

همچنین پای مرغ حاوی مقدار زیادی مواد غضروف‌ساز است و به همین دلیل است که برای درمان بچه‌هایی که به نکروز استخوانی مبتلا هستند، مصرف پای مرغ تجویز می‌شود. یکی از دلایل بروز بیماری نرمی استخوان کمبود ویتامین دی و تغذیه نامناسب است و اگر کلسیم به میزان کافی در بدن نباشد افراد گرفتار آن می‌شوند که این بیماری با مصرف پای مرغ به‌طور مستمر قابل پیشگیری و درمان خواهد بود.

در حالی که این روزها می‌توانید پای مرغ را با قیمت مناسب از بیشتر فروشگاه‌ها تهیه کنید، پخت آن نیز کار سختی نیست. پای مرغ را ظرف چندین ساعت در مقداری آب بجوشانید و در هر غذایی که می‌خورید مقداری از آن را اضافه کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

فراموش نکنید که علاوه‌بر ژلاتین، پای مرغ مقادیر زیادی چربی دارد که بهتر است افرادی که مبتلا به بیماری قلبی و چربی خون و کلسترول بالا هستند از مصرف آن بپرهیزند یا اینکه چربی آن را بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha