گریپ فروت و برخی از مركبات حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند كه با آنزیم‌های تجزیه كننده داروهای خاص در دستگاه گوارش بدن مداخله می‌كنند.

مراقب تداخل خطرناك گریپ فروت و مركبات با داروها باشید
سلامت نیوز: متخصصان تغذیه هشدار دادند: آب گریپ فروت و سایر محصولات و فرآورده‌های این میوه و همچنین برخی از مركبات خاص ممكن است با بعضی از انواع داروهای تجویزی كه روزانه مصرف می‌كنید، تداخل ایجاد كرده و گاهی اوقات پیامدهای خطرناكی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، متخصصان تاكید كردند كه این تداخلات را بی‌اهمیت و ناچیز نپندارید، چون در برخی از موارد ممكن است سبب بروز مشكلات بهداشتی خطرناك شوند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌كنند در صورتی كه از داروهای تجویزی استفاده می‌كنند، پیش از مصرف گریپ فروت و یا مركبات دیگر حتما باید با پزشك خود مشورت كنید. شاید حتی مجبور باشید كه گریپ فروت را از رژیم غذایی خود حذف كنید.

به گزارش سایت تخصصی مركز پزشكی هایو كلینیك، نكته مهم دیگری كه باید به خاطر داشته باشید، این است كه حتی اگر زمان مصرف دارو و گریپ فروت متفاوت باشد، باز هم نمی‌تواند از این تداخل جلوگیری كند.

این متخصصان تصریح كردند: گریپ فروت و برخی از مركبات حاوی مواد شیمیایی خاصی هستند كه با آنزیم‌های تجزیه كننده داروهای خاص در دستگاه گوارش بدن مداخله می‌كنند. در نتیجه دوز بیشتری از دارو در بدن باقی می‌ماند و این امر عوارض جانبی و پیامدهای نامطلوبی می‌تواند برای بدن داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha