محققان آمریکایی به تازگی ثابت کردند بالا رفتن و پایین آمدن از پله ها برای مدت ده دقیقه در صبح، بسیار بیشتر از نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار در بیداری و شادابی تاثیر دارد.

این کار ساده بیشتر از نوشیدن قهوه به شما نشاط می‌دهد

سلامت نیوز: محققان آمریکایی به تازگی ثابت کردند بالا رفتن و پایین آمدن از پله ها برای مدت ده دقیقه در صبح، بسیار بیشتر از نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین دار در بیداری و شادابی تاثیر دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری العالم ، محققان دانشگاه جورجیا آمریکا بر روی 18 دانشجوی 18 تا 23 ساله این تحقیق را انجام و نتیجه را در یک نشریه منتشر کردند. شرکت کنندگان از کم خوابی رنج می بردند، یعنی کمتر از شش ساعت و نیم در روز می خوابیدند. از این رو برای مبارزه با خواب آلودگی ازمواد نشاط آور استفاده می کردند.

از شرکت کنندگان خواسته شد آزمایش های  ارزیابی حافظه و هوشیاری، واکنش، انگیزه های کار و مزاج را انجام دهند. پیش از آزمایش نیمی از شرکت کنندگان یک کپسول حاوی  50 میلی گرم کافئین خوردند در حالی که نیمی دیگر دارو نما خوردند.


روز دیگر شرکت کنندگان پس از ده دقیقه بالا و پایین رفتن منظم از پله ها آزمایش ها را انجام دادند. پس از این کار، شرکت کنندگان ابراز داشتند هوشیارتر و پرانرژی تربوده وپس از بالا رفتن از پله ها  در مقایسه با زمانی که کافئین نوشیده بودند انگیزه بیشتری برای کار دارند.


"اتریک اوکونور " استاد حرکت شناسی دانشگاه جورجیا یکی از شرکت کنندگان در این تحقیق گفت وی تاثیر کافئین بر بدن را در صبح بررسی کرده که انرژی محسوسی برای بدن نداشته اما تمرینات پله نوردی بیشترنقش داشته است.


وی افزود: هدف از این تحقیق حل مشکلات افراد در محیط های سربسته است، به گونه ای که کارمندان ساعت های زیادی نشسته و به صفحه مانیتور خیره می شوند و در طول روز فرصت برای  ورزش ندارند.


او گفت: به دنبال بهترین راه حل برای کارمندان بودیم تا نشاط صبحگاهی را در کمترین زمان به آنان هدیه دهیم؛ زیرا آنها زمانی برای رفتن به سالن های ورزشی را ندارند. در نهایت به این ننتیجه رسیدیم پله نوردی به جای استفاده از آسانسور در این حالت بسیارمفید است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha