سیب زمینی ها از شاخص قند خون بالا برخوردار هستند و از این رو، می توانند تاثیر قابل توجهی بر قند خون انسان داشته باشند. بر همین اساس، خوردن سیب زمینی در مقادیر زیاد ممکن است خطر عدم تعادل قند خون و کنترل ضعیف اشتها را به همراه داشته باشد.

خوراکی‌های سالمی که می توانند بیمارتان کنند!

سلامت نیوز: سیب زمینی ها از شاخص قند خون بالا برخوردار هستند و از این رو، می توانند تاثیر قابل توجهی بر قند خون انسان داشته باشند. بر همین اساس، خوردن سیب زمینی در مقادیر زیاد ممکن است خطر عدم تعادل قند خون و کنترل ضعیف اشتها را به همراه داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، گاهی اوقات ممکن است احساس تهوع در شما شکل بگیرد، بدون این که دلیل آن را متوجه شوید. ممکن است نسبت به چیزی آلرژی داشته باشید، و یا غذایی که خورده اید چندان با معده شما سازگار نبوده است.

به گزارش "اسپون یونورسیتی"، برخی مواد غذایی وجود دارند که ممکن است آنها را غذاهایی سالم در نظر بگیرید، اما در حقیقت می توانند سلامت انسان را نیز در معرض خطر قرار دهند.

ماهی تن

گاهی اوقات ماهی تن می تواند به اسکومبروتوکسین (Scombrotoxin) آلوده باشد. اسکومبروتوکسین یک سمی ناشی از مواد غذایی است که می تواند شکل خفیف مسمویت ناشی از غذا را هنگام مصرف در مقادیر بالا ایجاد کند.

پنیر

حالت تهوع پس از خوردن لبنیات ممکن است نشانه ای از عدم تحمل خفیف لاکتوز باشد. افراد بسیاری در نقاط مختلف جهان دارای درجات مختلف عدم تحمل لاکتوز هستند.

مرغ

گوشت مرغ همواره باید به خوبی پخته شود تا از ابتلا به عفونت های باکتریایی سالمونلا جلوگیری شود. بنابر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، آنتی بیوتیک مورد استفاده در بخش دام و طیور می تواند به مقاومت در برابر سالمونلا منجر شود. همچنین، خرید مرغ از مراکز معتبر و بهداشتی اهمیت ویژه ای دارد.

سویا

مطالعات بسیاری سویا را با سوء تغذیه، پریشانی گوارشی، افت سیستم ایمنی، اختلال در عملکرد تیروئید، زوال شناختی، اختلالات باروری، ناباروری و حتی سرطان و بیماری قلبی پیوند داده اند. به عنوان گزینه ای امن‌تر مصرف محصولات سویا تخمیر شده که قابل گوارش هستند مانند میسو، تمپه، ناتو، یا تاماری را مد نظر قرار دهید.

تخم مرغ


تخم مرغ یکی از مواد غذایی محبوب و پر استفاده به ویژه در وعده غذایی صبحانه است که می تواند به واسطه باکتری سالمونلا موجب شیوع بیماری نیز بشود. باکتری ممکن است داخل تخم مرغ پنهان باشد و از این رو، پخت مناسب اهمیت ویژه ای دارد. همچنین، پیش از استفاده، تخم مرغ ها را در یخچال نگهداری کنید.

صدف

مصرف صدف خام می تواند برای برخی افراد خطرناک باشد. یک باکتری به نام ویبریو ولنیفیکوس که در برخی صدف ها وجود دارد می تواند موجب حالت تهوع یا حتی بیماری شود.

توت ها

توت ها حاوی آنتی اکسیدان ها و دیگر مواد مغذی مفید برای سلامت بدن انسان هستند. با این وجود ممکن است این میوه های خوشمزه و مفید از محتوای آفت کش بالایی برخوردار باشند.

گوجه فرنگی

مصرف گوجه فرنگی با اشکال مختلف بیماری های ناشی از مواد غذایی پیوند خورده است. این می تواند برای افرادی که از گوجه فرنگی متنفر هستند خبر خوبی باشد.

سیب زمینی

سیب زمینی ها از شاخص قند خون بالا برخوردار هستند و از این رو، می توانند تاثیر قابل توجهی بر قند خون انسان داشته باشند. بر همین اساس، خوردن سیب زمینی در مقادیر زیاد ممکن است خطر عدم تعادل قند خون و کنترل ضعیف اشتها را به همراه داشته باشد. اگر به سیب زمینی سرخ کرده علاقه دارید، حد اعتدال را در مصرف آن رعایت کنید.

سبزیجات سبز برگ

ممکن است سالاد مورد علاقه شما آنچنان هم که به نظر می رسد، سالم نباشد. 8,836 مورد بیماری بین سال های 1998 تا 2008 در آمریکا ثبت شده اند که سبزیجات سبز برگ مانند کاهو، کاسنی سالادی، کلم کیل و شاهی آبی دلیل شکل گیری آنها بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha