با مصوبه مجلس براساس اصلاح طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای سلامت محور بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

نظارت بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت‌محور بر عهده وزارت بهداشت قرار گرفت

سلامت نیوز:با مصوبه مجلس براساس اصلاح طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای سلامت محور بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز(دوشنبه) مجلس، اصلاح طرح تقویت توسعه نظام استاندارد را در دستور کارخود داشتند که بر این اساس با ۱۹۷ رای موافق عبارت «نظارت بر اجرای استانداردهای کالاهای سلامت محور بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصادیق کالاهای سلامت محور و نحوه نظارت براساس نظارت های کلی سلامت و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط شورای عالی استاندارد تعیین می شود» را به تبصره ۱ این طرح اضافه کرد.

همچنین براساس تبصره ۲ همین طرح و با تصویب مجلس، سازمان ملی استاندارد ملی ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعطای نشان حلال موظف است به منظور حصول اطمینان از انطباق استانداردهای حلال با موازین فقه اسلامی یک فقیه مجتهد صاحب‌نظر در مسائل حلال را به شورای نگهبان پیشنهاد دهد و پس از موافقت شورای نگهبان با حکم رئیس سازمان برای ۴ سال منصوب نماید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha