یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۶
کد خبر: 21134

مصرف برخی داروها برای رفع ریزش مئ میل جنسی را در مردان کم میکند و با قطع داو فورا این عارضه از بین میرود

به گزارش سلامت نیوز فیناستراید دارویی است که برای درمان ریزش مو بخصوص در آقایان و همچنین در بزرگی خوش خیم پروستات مرداناستفاده می‌شود. به طور معمول این دارو برای خانم‌ها به کار نمی‌رود.سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) کاربرد این دارو را در درمان آلوپسی آندروژنیک (طاسی) در مردان تایید نموده‌است.

دکتر علیرضا واعظ شوشتری  متخصص پوست و مو در این باره میگوید مکانیسم عمل به این صورت است که فیناستراید فعالیت آنزیمی را که باعث تبدیل هورمون جنسی مردانه (تستوسترون) به فرم فعال(دی‌هیدروتستوسترون یا DTH) آن در فولیکول مو می‌شود مهار می‌کند.فیناستراید با مهار این آنزیم، سطح DHT را پایین آورده و احتمال ریزش موی مردانه را کاهش میدهد.
وی همچنین افزود : از نظر عوارض متاسفانه این تفکر در جامعه وجود دارد که فیناستراید باعث عقیمی در مردان میشود. شاید علت ایجاد این تفکر در جامعه این باشد که لفظ ناتوانی جنسی(impotance) و عقیمی (sterility) را معادل هم میدانند.

ناتوانی جنسی به معنی از دست دادن میل جنسی در مردان و اشکال در نعوظ است که در حدود دو درصد از مصرف کنندگان این دارو به وجود می‌آیدکه در صورت قطع مصرف دارو این عارضه سریعاً از بین می‌روند. اما عقیمی به این معناست که فرد بدلیل تغییر در شکل یا تعداد اسپرمها قادر به بچه‌دار شدن نباشد. بررسی‌های علمی انجام شده نشان داده است که فیناستراید هیچ تغییری در تعداد و شکل اسپرمها ایجاد نمی‌کند.به همین دلیل فیناستراید باعث عقیمی در مردان نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha