دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 211358

مدیر بین الملل سازمان انتقال خون ایران گفت: نیاز به خون همیشگی است و اهدا کنندگان به عنوان اهدا کننده مستمر ( با سابقه حداقل دو بار اهدا در سال ) باقی بمانند.

نیاز به خون همیشگی است

سلامت نیوز:مدیر بین الملل سازمان انتقال خون ایران گفت: نیاز به خون همیشگی است و اهدا کنندگان به عنوان اهدا کننده مستمر ( با سابقه حداقل دو بار اهدا در سال ) باقی بمانند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریبا صیقلی مدیر بین الملل سازمان انتقال خون ایران روز دوشنبه در حاشیه برگزاری آیین بدرقه از تیم دوچرخه سواران مروجان اهدای خون اعزامی به ویتنام به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون (24خرداد امسال ) افزود: شعار امسال (2017) روز جهانی اهدای خون اهدای خون کن ،همین آلان و اغلب این کار را بکن  است که در ایران این شعار به نیازخون همیشگی است ،اهدا کننده مستمر بمان  تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هر سال به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون آیین هایی برگزار می شود و امسال هم این آیین در کشور ویتنام در شهر هانوی (پایتخت )این کشور برگزار خواهد شد.

صیقلی خاطرنشان کرد: آیین گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان خون امسال با همکاری سازمان های انتقال خون کشور ها ،سازمان جهانی بهداشت جهانی ،انجمن بین المللی انتقال انتقال خون ،انجمن های صلیب سرخ و هلال احمر جهانی و انجمن جهانی اهدا کنندگان خون برگزار می شود.

این عضو هیات علمی موسسه عالی طب انتقال خون ایران افزود: در روز جهانی اهدا کنندگان خون از اهدا کنندگان داوطلب خون تقدیر خواهد شد .

وی تصریح کرد:امسال سازمان بهداشت جهانی در برگزاری روز جهانی اهدکنندگان خون، بر بحران های جهانی تاکید دارد به دلیل اینکه جهان و به ویژه خاورمیانه با انواع بحران طبیعی نظیر سیل و زلزله و بحران غیر طبیعی مانند جنگ مواجه است.

صیقلی اضافه کرد: دلیل این تاکید هم این است که مردم در زمان وقوع بحران می خواهند ببینند چه کاری از دستشان بر می آید که انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از این کارها، اهدای خون برای نجات جان مصدومان و آسیب دیدگان است، گفت :باید به تمامی اهدا کنندگان خون در جهان آموخته شود که اهدای خون به صورت مستمر داشته باشند .

وی در باره اعزام تور دوچرخه سواران مروج اهدای خون اعزامی به ویتنام نیز گفت : چند سال است که این دوچرخه سواران با ما همکاری می کنند به عنوان مثال این تیم در سال 1391 به ترکیه و سال 1393 نیز به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان خون به فرانسه اعزام شد و امسال هم تا ویتنام رکاب خواهند زد.

مدیر بین الملل سازمان انتقال خون ایران افزود: در این مسیر این تیم از کشورهای قرقیزستان ،ترکمنستان ، قزاقستان ،چین و لائوس عبور خواهند کرد و در ویتنام هم مورد استقبال قرار خواهند گرفت و پیام سازمان انتقال خون ایران را به برگزارکنندگان روزجهانی اهدای خون ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: در طول یک ماه و چند روز سفر رکاب زنان یاد شده این تیم در حالی که ملبس به نشان جهانی اهدای خون و انتقال خون ایران است، فرهنگ اهدای خون داوطلبانه را ترویج خواهد کرد.

صیقلی گفت: حمایت مالی این سه دوچرخه سوار که از کارکنان شرکت ملی نفت ایران و اهدا کننده مستمر هستند را شرکت پترو شیمی جم بر عهده دارد .

مدیر بین الملل سازمان انتقال خون با تاکید بر اینکه اهدا کنندگان مستمر خون ازحامیان سازمان انتقال خون هستند ،ادامه داد: موارد مربوط به گرفتن ویزا و پذیرش این افراد در مراسم روز جهانی اهدای خون در ویتنام نیز از سوی سازمان انتقال خون انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha