برخی افراد نسبت به زمین‌های اطراف كهریزك اهدافی را دنبال می‌كنند به همین دلیل سعی دارند تا مسئله كهریزك را این‌گونه برجسته كنند.

مخالفت با انتقال مركز دفن زباله به مجاورت فرودگاه امام
سلامت نیوز: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: انتقال مركز دفن زباله به مجاورت فرودگاه امام مشكلات زیست محیطی را بیشتر می‌كند

محمد هادی ایازی در گفت‌وگو با فارس، درباره عدم رعایت مسائل بهداشتی در فرایند انتقال زباله‌ها از تهران به كهریزك، گفت: این مسئله چیزی نیست كه الان ایجاد شده باشد. بالغ بر 40 سال است كه زباله‌های تهران به منطقه كهریزك منتقل می‌شوند اگر اشكالی هم وجود دارد باید از دوره‌های قبل بررسی شود.

وی تصریح كرد: در حال حاضر در كهریزك تفكیك زباله انجام می‌شود و 3 هزار و 500 تن زباله تفكیك می‌شود؛ این امر ناشی از نصب سیستم‌هایی است كه نصب شده و در گذشته این كار صورت نمی‌گرفته است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: سلول دفن بهداشتی برای اولین بار در كهریزك راه‌اندازی شده كه در گذشته وجود نداشته است.

مشكل كهریزك به مسائل پشت پرده مربوط است
------------------------------------------------------------------

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر این اقدامات صورت گرفته و تلقی ما این است كه این مسئله بیش از اینكه محیط زیستی باشد به مسائل پشت پرده مربوط است.

ایازی با اشاره به اینكه شهرداری اقدامات گسترده و جدی در این زمینه انجام داده است، بیان كرد: این نگرانی و دغدغه را دارم كه فضاسازی ایجاد شده درباره وضعیت كهریزك توسط عواملی صورت گرفته كه در آنجا منافعی دارند.

وی افزود: برخی افراد نسبت به زمین‌های اطراف كهریزك اهدافی را دنبال می‌كنند به همین دلیل سعی دارند تا مسئله كهریزك را این‌گونه برجسته كنند.

وی درباره اینكه محیط زیست زمین دیگری را برای انتقال تأسیسات دفن زباله به شهرداری معرفی كرده است، گفت: در این بخش مذاكراتی صورت گرفته و خودشان اعلام كردند كه به جنب فرودگاه امام منقل شود.

ایازی تأكید كرد: مشكلات آنجا بیش از جای فعلی است؛ چرا كه در مجاورت فرودگاه بین‌‌المللی امام خمینی(ره) است و مشكلات جدی‌تری را ایجاد می كند.

مشكل شیرابه‌های كهریزك یك سال دیگر حل می‌شود
------------------------------------------------------------------

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: می‌شود ساز و كاری ایجاد كرد تا مشكلات كهریزك برطرف كرد.

ایازی همچنین در پاسخ به این پرسش كه آیا شیرابه‌های كهریزك منتقل می‌شوند؟ گفت: شیرابه‌ها تبخیر و نحوه انتقال آنها پیگیری می‌شود؛ مشكلات آن تا یك سال دیگر حل می‌شود.

وی بیان كرد: ساز و كاری ایجاد شده تا شیرابه‌های مربوط به زباله در كهریزك منتقل و از بین بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha