دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 211360

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: برای زنان و مردان ۵۹ – ۳۰ سال که به پایگاه‌های سلامت مراجعه می‌کنند، خدمات مختلف رایگان سلامت ارائه می‌شود.

سالمندان رایگان ویزیت می‌شوند+جزئیات

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: برای زنان و مردان ۵۹ – ۳۰ سال که به پایگاه‌های سلامت مراجعه می‌کنند، خدمات مختلف رایگان سلامت ارائه می‌شود.


به گزارش سللامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛محمداسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در این مشاوره‌ها در مورد نحوه استفاده از غذاها و مواد غذایی سوال می‌شود و عادات نامناسب غذایی نیز پیگیری شده و مشاوره لازم برای بهبود وضعیت غذایی نیز ارائه می‌شود. از آنجا که در کشور ما کمبود ویتامین "دی" شایع است، قرص‌های ویتامین "دی" بطور رایگان در اختیار زنان و مردان ۵۹ – ۳۰ سال قرار داده می‌شود.

وی افزود: در مورد تحرک بدنی و فعالیت فیزیکی نیز خدمات رایگان است. بعد از ارزیابی اینکه هر فرد چقدر فعالیت دارد و آیا این فعالیت برایش کافی است یا خیر، از او سوال می‌شود و نحوه فعالیت مناسب که برای سیستم قلب و عروق خوب باشد، به مراجعه کننده گفته می‌شود.

مطلق بیان داشت: اگر مراجعه کننده، مصرف کننده دخانیات باشد به منظور ترک دخانیات، به رایگان کلاس مشاوره گذاشته می‌شود و راه‌های ترک دخانیات گفته می‌شود و به وی کمک می‌شود که دخانیات را ترک کند. خدمات مربوط به ترک اعتیاد نیز رایگان و با حضور پزشک و روانشناس ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگ مراجعه به کارشناس روان یا روانپزشک در کشور ما بخاطر انگ‌های روانپزشکی بسیار ضعیف است، توسط یک پرسشنامه شش سوالی بطور رایگان از سلامت روان مراجعه کننده اطلاعاتی بدست می‌آید که در صورت نیاز نیز به پزشک ارجاع می‌شود.

وی افزود: برای ارزیابی اینکه مراجعه کننده دچار بیماری دیابت یا چربی خون بالا است، به صورت رایگان آزمایشات انجام شده و بر اساس جواب آن و اندازه‌گیری فشارخون، خطر ابتلا به سکته قلبی و مغزی طی ۱۰ سال آینده مشخص می‌شود. جمعیت ۵۰ سال به بالا در معرض خطر سرطان روده بزرگ هستند. در خدمات نوین سلامت بطور رایگان و با پرسیدن تعدادی سوال و انجام یک آزمایش ساده مشخص می‌شود که این افراد نیاز به مراجعات به سطح تخصصی دارند یا خیر.

مطلق گفت: در مورد بیماری سل که در بعضی نواحی کشور شایع است، بطور رایگان در افرادی که در معرض خطر هستند، ارزیابی و تهیه نمونه خلط رایگان انجام می‌شود و در صورت ابتلا، داروهای آن بطور رایگان در اختیار فرد مسلول قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: سرطان پستان دومین سرطان شایع در زنان است که اگر زود تشخیص داده شود، قابل درمان است. بنابر این معاینات پستان بطور رایگان در پایگاه‌های سلامت برای کلیه بانوان ۳۰ تا ۵۹ سال انجام می‌شود و به خودشان نیز آموزش داده می‌شود. چنانچه موردی در معاینه وجود داشته باشد نیز بطور رایگان پیگیری و به سطوح بالاتر ارجاع می‌شود.

وی بیان داشت: در مورد سرطان سرویکس زنان نیز با استفاده از جدیدترین متدهای تشخیص این سرطان ازجمله تست اچ پی وی (زگیل تناسلی) و پاپ اسمیر (نمونه‌برداری از دهانه رحم) بطور رایگان برای کلیه زنان ۳۰ الی ۴۹ سال که ازدواج کرده باشند، انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: از خدمات دیگری که بطور رایگان برای زنان این گروه سنی انجام می‌شود، معاینه از نظر تشخیص عفونت‌های آمیزشی و درمان آن بصورت رایگان و ارجاع به سطح بالاتر است.

بنابر اعلام وب‌دا، وی اضافه کرد: یائسگی در زنان ۴۵ سال و بالاتر مشکلاتی را برای ایشان ایجاد می‌کند که بعضی نیاز به درمان و بعضی نیاز به مشاوره مناسب دارد. تمامی خدمات برای سلامت زنان در دوره یائسگی بطور رایگان در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

مطلق در پایان گفت: پایگاه‌های ارائه خدمات بطور فعال و بصورت رایگان پیگیر مشکلات سلامت افراد مراجعه کننده تا سطوح بالاتر و رفع مشکل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha