دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران با اشاره به اینکه وزن کوله پشتی نباید بیش از 10 درصد وزن کودکان دبستانی باشد گفت: در غیر این صورت دانش‌آموزان دچار انحراف ستون فقرات خواهند شد.

ویژگی‌های کوله پشتی استاندارد

سلامت نیوز:دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران با اشاره به اینکه وزن کوله پشتی نباید بیش از 10 درصد وزن کودکان دبستانی باشد گفت: در غیر این صورت دانش‌آموزان دچار انحراف ستون فقرات خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، جواد صراف‌زاده در نشست خبری که در ارتباط با اولین کنگره بین‌المللی و بیست و هشتمین کنگره ملی فیزیوتراپی برگزار شد،‌ اظهار داشت: فیزیوتراپی مجموعه‌ای از درمان‌های تخصصی برای رفع مشکلات اسکلتی و عضلانی است که بیماران دچار سکته مغزی و سالمندان به میزان زیادی نیاز به این اقدامات دارند.

وی با بیان اینکه با انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان هزینه‌ بسیاری از بیماری‌ها را کاست گفت: امروزه دانش‌آموزان در کشور به دلیل وزن بالای کوله پشتی و یا کوله پشتی نامناسب دچار انحراف در ستون فقرات می‌شوند.

دبیر علمی اولین کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: اگر وزن کوله پشتی بیش از 10 درصد وزن بدن دانش‌آموزان دبستانی باشد سبب انحراف در ستون فقرات خواهد شد و ما انتظار داریم که آموزش و پرروش نسبت به موضوع وزن کتب درسی برای دانش‌آموزان دقت داشته باشند و والدین نیز در انتخاب کوله پشتی مناسب توجه کنند.

وی به برگزاری کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 2 هزار نفر در این کنگره شرکت کنند البته یک هزار و 400 نفر از طریق سایت جهت شرکت در کنگره ثبت‌نام کردند و 382 مقاله نیز به دبیرخانه کنگره واصل شده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی 7 هزار فیزیوتراپ در کشور داریم گفت: در این کنگره 17 سخنران کلیدی و برجسته سخنرانی کرده و چندین کارگاه و پنل آموزشی نیز برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha