مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: میانگین حقوق بازنشستگان این صندوق که زیر یک میلیون و 150 هزار تومان دریافت می کردند از محل افزایش سالانه و همسان سازی بطور میانگین 20 درصد در سال جاری افزایش می یابد.

افزایش 20 درصدی حقوق بازنشستگان با دریافتی زیر یک میلیون و 150 هزار تومان

سلامت نیوز: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: میانگین حقوق بازنشستگان این صندوق که زیر یک میلیون و 150 هزار تومان دریافت می کردند از محل افزایش سالانه و همسان سازی بطور میانگین 20 درصد در سال جاری افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمود اسلامیان روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: علاوه براین به میزان، حقوق همه بازنشستگان و موظفین سالهای قبل با هر میزان حقوق دریافتی نیز 10 درصد اضافه خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین از تخصیص دو میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه به این صندوق در سال 96 خبر داد و گفت:‌ این بودجه صرف همسان سازی و رفع تبعیض حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان خواهد شد.
این مقام مسئول به بند (ه-) تبصره 12 قانون بودجه عمومی سال 1396 اشاره کرد و گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان در چارچوب اعتبار قانون بودجه و بااولویت افرادی که از حقوق کمتراز 20 میلیون ریال دریافت می کنند انجام خواهد پذیرفت.
وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران باید متناسب با ضریب افزایش حقوق کارکنان شاغل افزایش یابد،‌افزود:‌صریب افزایش حقوق ها نیز باید متناسب با افزایش نرخ تورم و در حدود بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی باشد.
اسلامیان با بیان اینکه طی 8 سال گذشته دولت قبل، بر اساس گزارش بانک مرکزی، میزان تورم بالا بوده و افزایش حقوق ها متناسب با نرخ تورم نبوده است، ابراز امیدواری کرد با تزریق بودجه سالجاری طی دوره 5 ساله خسارت ناشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان جبران شود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: احکام جدید بازنشستگان از30 فروردین امسال صادر و حقوق‌ها بر اساس احکام جدید واریز شده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر حدود یک میلیون و 324 هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

** واکاوی دو معضل معیشتی و تبعیض
وی در بخش دیگری از سخنانش با ارائه گزارش عملکرد صندوق بازنشستگی کشوری افزود: با دو معضل جدی مشکلات معیشتی و تبعیض ناشی از حقوق در حوزه بازنشستگی روبرو هستیم که برای واکاوی این معضلات، اقدامات پژوهشی با حضور مشاوران بین المللی انجام شده که نتایج آن ماه آینده اعلام می شود.

** کاهش 43 درصدی قدرت خرید بازنشستگان طی سال‌های 89 تا 92
اسلامیان گفت: طی سال های 89 تا 92 یعنی طی مدت چهارسال، قدرت خرید بازنشستگان 43 درصد کاهش یافت.
وی افزود: نرخ تورم درسال 90 21.5 درصد بود و حال آنکه حقوق ها 10 درصد افزایش پیدا کرد. امید است که مشکلات این چنینی تکرار نشود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: حقوق بازنشستگان در چهار سال اخیر 32 درصد ترمیم شده است یعنی کف حقوق ها از 750 هزار تومان در سال 95 به 900 هزار تومان رسید.

** پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان در 31 استان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان در31 استان خبر داد و گفت: پرداخت مستقیم حقوق مستمری بگیران در سال گذشته در 5 استان انجام می شد که این امر طی سال جاری بصورت متمرکز در همه استانها انجام می شود.
اسلامیان به افزایش مبلغ بیمه عمر و حوادث بازنشستگان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته به 739 هزار متقاضی وام ضروری پرداخت شد و مبلغ بیمه عمر و حوادث به 5 میلیون تومان افزایش یافت.
وی ادامه داد: علاوه براین خدمات بیمه تکمیلی از محل منابع صندوق ارائه شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: 26 هزار بیمار خاص تحت پوشش داریم که تلاش می کنیم در درمان آنها کوتاهی نشود.

*اعزام بیش از 400 هزار بازنشسته به سفرهای سیاحتی و زیارتی
اسلامیان با اشاره به اعزام بیش از 400 هزار بازنشسته به سفرهای سیاحتی و زیارتی گفت: هولدینگ های تخصصی این صندوق در ایجاد و روند سودآوری شرکت ها در چهار سال گذشته بسیار خوب عمل کرد بطوریکه این رقم در سال 95 به بالای 2000 میلیارد تومان رسیده است.
اموالی از صندوق هم رفته بود که بازگشته است و دو پرونده درباره پتروشیمی جم و شرکت ملی نفتکش باقی مانده است.

*افزایش تعداد هواپیماهای  آسمان از 9 به 21 فروند
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: هواپیمایی آسمان متعلق به صندوق بازنشستگی در سال های گذشته با 3000 پرسنل، 9 فروند هواپیما داشت که اکنون به 21 فروند رسیده است.
وی ادامه داد: قراردادی برای ورود 30 فروند هواپیمای جدید منعقد شده که باید مراحل اخذ مجوزها را طی کند.
اسلامیان از افتتاح و راه اندازی پروژه فولاد در بندعباس طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: یکهزار میلیارد تومان ارزش این سرمایه گذاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha