عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز را در فرونشست زمین در پایتخت موثر دانست و از پیگیری این موضوع در کمیته محیط زیست مجمع نمایندگان خبر داد.

سلامت نیوز: عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز را در فرونشست زمین در پایتخت موثر دانست و از پیگیری این موضوع در کمیته محیط زیست مجمع نمایندگان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا رحیمی در گفت و گو با خانه ملت، در رابطه با علت فرونشست زمین در جنوب پایتخت،گفت: دلیل اصلی و عمده فرونشست ها، برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز در دامنه و دشت های اطراف تهران است.

فرونشست زمین در پایتخت پدیده جدیدی نبوده و مربوط به 10 الی 15 سال گذشته است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فرونشست زمین در پایتخت پدیده جدیدی نبوده و مربوط به 10 الی 15 سال گذشته است، تصریح کرد: فرونشست ها طی سال های متوالی ادامه داشته و در نهایت منجر به آسیب و خطری جدی شده که هم اکنون شاهد نشست زمین در برخی از مناطق جنوبی تهران هستیم.

فرونشست زمین در تهران؛ بحرانی جدی

وی فرونشست زمین را در تهران بحرانی جدی دانست و افزود: حفاری های مترو موضوع قابل توجهی است که ممکن است در فرونشست زمین نیز تاثیر داشته باشد هر چند اظهار نظر کارشناسی در این رابطه هنوز صورت نگرفته است اما به لحاظ فنی باید از سوی دستگاه های مسئول مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: باید بررسی و ارزیابی های مناسبی صورت گیرد تا مشخص شود شبکه متروی تهران از یک پلان ارزیابی و کارشناسی کاملی برخوردار است یا نه؛ زیرا تحت فشار نیازهای اجتماعی، ضرورت سفرهای داخلی و پاسخگویی به نیازهای مردم توسعه مترو در دستور کار شهرداری و دولت قرار دارد؛ البته اینکه به لحاظ توپولوژی و زمین شناسی توسعه مترو چه اندازه عملیاتی بوده و تا چه میزان می توان این توسعه  را ادامه داد از جمله مواردی است که باید توسط کارشناسان مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

رحیمی یادآور شد: به طور حتم این موضوع در این کمیته مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت؛ البته پرداختن مجمع به این موضوع متاثر از برنامه های مجلس مانند لوایح برنامه ششم و بودجه بوده و بر همین اساس تاکنون جلسه ویژه ای برای بررسی موضوع فرونشست زمین در تهران، تشکیل نشده است.

پدیده فرونشست زمین در پایتخت موضوعی خطرآفرین و مهم بوده و قابل بحث و بررسی است/ پیگیری موضوع در کمیته محیط زیست مجمع نمایندگان استان تهران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با بیان اینکه پدیده فرونشست زمین در پایتخت موضوعی خطرآفرین و مهم بوده و قابل بحث و بررسی است از پیگیری این موضوع در کمیته محیط زیست و زیربنایی مجمع نمایندگان استان تهران خبر داد و تصریح کرد: به طور قطع این موضوع در کمیته محیط زیست و زیربنایی مجمع مورد بحث، بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دستگاه هایی مانند وزرات نیرو، جهاد کشاورزی، آبفای استان و منطقه ای تهران، شرکت آب و فاضلاب تهران و تمامی دستگاه هایی که به نوعی با این موضوع درگیر هستند باید در این رابطه همفکری و همگرایی مناسبی داشته باشند تا شاهد آسیب شناسی درستی در این زمینه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha