رئیس اداره مهاجران وزارت بهداشت گفت: تحت پوشش بردن اتباع توسط بیمه سلامت کار ارزشمندی است و ایران دومین کشوری است که این خدمات بیمه‌ای را ارائه می‌دهد.

ایران دومین کشور ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای سلامت به اتباع خارجی

سلامت نیوز: رئیس اداره مهاجران وزارت بهداشت گفت: تحت پوشش بردن اتباع توسط بیمه سلامت کار ارزشمندی است و ایران دومین کشوری است که این خدمات بیمه‌ای را ارائه می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمود سروش در مراسم افتتاح مرکز بهداشت پیامبر اعظم(ص) رفسنجان با حضور رئیس دفتر سازمان ملل در امور پناهندگان، با تبریک عید مبعث و هفته سلامت، اظهار کرد: ما مکلف به ارائه خدمت هستیم، اگر خدمات بهداشتی اولیه را خوب انجام دهیم اما بخش درمان لنگ بزند، کاری از پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه پوشش اتباع مجاز در حوزه بیمه سلامت در سال 2017 به خوبی انجام شد، افزود: هرچه هم که سطح پوشش افزایش یابد، باز هم اتباع غیرمجاز باقی می‌مانند، لذا باید اتباع غیرمجاز ساماندهی شوند که این امری مهم است و امیدواریم بتوانیم راهکاری در این خصوص بیندیشیم.

رئیس اداره مهاجران وزارت بهداشت تصریح کرد: اتباع را زیر چتر بهداشتی قرار دادیم، چراکه هم احساس مسئولیت کردیم و هم حس انسان‌دوستانه سبب این امر شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ایجاد ساختار و تشکیلات، کارهای سه‌جانبه توسط وزارت بهداشت، کمیساریای عالی پناهندگان و اداره کل اتباع انجام می‌شود و کارهای جدیدی از جمله ایجاد مرکز تسهیلات زایمان در نظر داریم. همچنین باید نوع زایمان‌ها تنظیم شود و باید برای این موضوع هم برنامه‌ریزی کرد.

رئیس اداره مهاجران وزارت بهداشت اضافه کرد: تحت پوشش بردن اتباع توسط بیمه سلامت کار ارزشمندی است و ایران دومین کشوری است که این خدمات بیمه‌ای سلامت را به مهاجران ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha