معاون توسعه فرهنگی و آموزشی سازمان برنامه و بودجه گفت: شاخص جمع تورم و بیکاری در کشور از 43 درصد در سال 91 به 21 درصد در سال 95 کاهش یافت.

شاخص جمع تورم و بیکاری کشور از 43 به 21 درصد کاهش یافت

سلامت نیوز: معاون توسعه فرهنگی و آموزشی سازمان برنامه و بودجه گفت: شاخص جمع تورم و بیکاری در کشور از 43 درصد در سال 91 به 21 درصد در سال 95 کاهش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی روز دوشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: دولت یازدهم در چهار سال فعالیت خود توانست روند تورم و بیکاری را در کشور کاهش دهد.
وی افزود: همچنین در بودجه کلان کشور در سال 92 منابع عمومی 210 هزار میلیارد تومان بود که در سال 95 با رشد 52 درصدی به 320 هزار میلیارد تومان رسید.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر توجه ویژه به مسائل آموزشی کشور داشته است.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا در نحوه آموزش دانش آموزان و جوانان تغییراتی ایجاد شود.
معاون توسعه فرهنگی و آموزشی سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: باید در سیستان وبلوچستان با توجه به حرکت این استان در مسیر توسعه و فعالیت های زیرساختی، فضاهای آموزشی فنی وحرفه ای و کار و دانش (مدارس کارآفرین) بیشتر از گذشته ایجاد شود.
واعظ مهدوی گفت: بخش آموزش در کشور منطبق با بازار کار نیست باید در مسیری حرکت کنیم که بتوان نیروهای متخصص را در درون مدارس کارآفرین برای ورود به بازار کار تربیت کرد.
وی افزود: اجرای پروژه های بزرگ از جمله توسعه بندر شهید بهشتی، توسعه شیلات، ترانزیت، راه آهن، گاز، انتقال آب با لوله به مزارع سیستان، فولاد و پتروشیمی در نظام آموزشی سیستان و بلوچستان انعکاس پیدا کند و برنامه های آموزشی باید منطبق با نیاز بازار کار باشد.
وی تاکید کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا سند راهبردی ارتقای توسعه مهارت در سیستان و بلوچستان آماده شود تا در موضوع آموزش به سمت انطباق با انتظارات جامعه پیش برویم و نتیجه نظام آموزشی مکمل توسعه استان باشد.
معاون توسعه فرهنگی و آموزش سازمان برنامه و بودجه گفت: توجه به آموزش دانش آموزان ساکن در حاشیه شهرها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha