چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 211419

اولین واکسن مالاریای جهان با شروع سال ۲۰۱۸ در سه کشور غنا، کنیا و مالاوی آزمایش می‌شود.

آزمایش اولین واکسن مالاریا در سال ۲۰۱۸

سلامت نیوز:اولین واکسن مالاریای جهان با شروع سال ۲۰۱۸ در سه کشور غنا، کنیا و مالاوی آزمایش می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است: این واکسن از این قابلیت برخوردار است تا جان ده‌ها هزار انسان را حفظ کند. هر چند هنوز مشخص نیست آیا امکان پذیر خواهد بود که این واکسن در فقیرترین بخش‌های جهان مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته محققان این واکسن باید در چهار مرحله به افراد داده شود. ابتدا برای سه ماه متوالی و ماهی یک بار و ۱۸ ماه بعد مرحله چهارم واکسن را دریافت می‌کنند. این واکسن طی آزمایش‌های کلینیکی کنترل شده تولید شده اما کارشناسان مطمئن نیستند بتوان از آن در شرایط واقعی که دسترسی به خدمات سلامتی محدود است، به کار گرفته شود. به همین دلیل کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تصمیم گرفته‌اند تا استفاده از این واکسن به صورت آزمایشی در سه کشور انجام و بررسی شود آیا شرایط برای اجرایی شدن کامل برنامه واکسیناسیون مالاریا وجود دارد.

دکتر «ماتشیدیسو موئتی» رئیس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای آفریقا گفت: تولید واکسن مالاریا خبر شگفت آوری است. همچنین اطلاعات جمع آوری شده در برنامه آزمایشی کمک می‌کند تا در مورد استفاده گسترده‌تر از این واکسن تصمیم گیری شود. علاوه بر این، وجود واکسن در کنار دیگر روش‌های مقابله کننده با مالاریا می‌تواند به نجات جان ده‌ها هزار نفر در آفریقا کمک کند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، قرار است آزمایش این واکسن روی بیش از ۷۵۰ هزار کودک پنج تا ۱۷ ماهه شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha