مركز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشكی مشهد نخستین كنگره سراسری مراقبت‌های ویژه نوزادان و كودكان را 6 تا 8 آذر امسال در مشهد مقدس برگزار می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نظام پرستاری، دوره نوزادی دوران حساس زندگی است و نوزادانی كه در این دوره به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارند بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

همچنین بروز بیماری در دوره نوزادی و ماه‌های نخست زندگی نسبت به بقیه سنین عوارض بیشتری در آینده برای كودك برجا می‌گذارد. بیشترین میزان مرگ شیرخوار در كشورهای در حال توسعه با 15 تا 30 مرگ در یك‌هزار تولد زنده است طوری كه 65 درصد كل این مرگ‌ها در دوره نوزادی (ماه نخست زندگی) رخ می‌دهد.

دوره نوزادی و روزهای نخست پس از تولد حساسترین دوره زندگی است از این‌رو آموزش بیماری‌های نوزادان و نحوه یرخورد با آنها برای اكثر گروه‌های پزشكی، پرستاری و مامایی حائز اهمیت است.

برپایه این گزارش، نوزادان آسفكسی، نقش تغذیه در مراقبت‌های ویژه نوزادان و كودكان، مراقبت‌های ویژه در بیماری‌های غدد، خون، كلیه و قلبی نوزادان و كودكان از مهمترین محورهای مقالات ارائه شده در نخستین كنگره سراسری مراقبت‌های ویژه نوزادان و كودكان است که از سوی مركز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشكی مشهد مانند سال‌های گذشته اقدام برگزار می شود.

از دیگر موضوعات مقالات ارائه شده در این كنگره می‌توان به مراقبت‌های ویژه عفونی، گوارش، جراحی، تنفسی، مغز و اعصاب، بیماری‌های شایع پوستی، مراقبت‌های ویژه در سایر بیماری‌های نوزادان و كودكان و بالاخره نقش پرستاری در مراقبت‌های ویژه نوزادان و كودكان اشاره كرد.

نخستین كنگره سراسری مراقبت‌های ویژه نوزادان و كودكان برای متخصصان بیماری‌های كودكان و پزشكان عمومی 9 و برای دكترای پرستاری و مامایی، كارشناس ارشد پرستاری و مامایی و كارشناسی پرستاری و مامایی 6 امتیاز بازآموزی دارد.

علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی به نشانی www.mums.ac.ir/npicc  مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha