معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 2 هزار کودک مبتلا به بیماری اوتیسم در سراسر کشور از ابتدای اجرای طرح غربالگری اوتیسم خبرداد.

شناسایی دوهزار کودک اوتیسمی در طرح غربالگری اوتیسم

سلامت نیوز:معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 2 هزار کودک مبتلا به بیماری اوتیسم در سراسر کشور از ابتدای اجرای طرح غربالگری اوتیسم خبرداد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  صداوسیما، حسین نحوی نژاد با شاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح غربالگری بیماری اوتیسم در سراسر کشور حدود 4 ماه می‌گذرد افزود: در این مدت کودکان با مشارکت خانواده ها در طرح شرکت داده شده و وضعیت سلامت آنها بررسی شده است.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با ارائه آماری از تعداد کودکان مشارکت کننده در طرح غربالگری اوتیسم افزود: در این طرح حدود 20 هزار کودک بررسی و مشخص شد 2 هزار تن از آنها مبتلا به بیماری اوتیسم هستند.


نحوی نژاد با اشاره به پیش بینی های صورت گرفته در رابطه با درصد کودکان مبتلا به اوتیسم در سراسر کشور تصریح کرد: از ابتدای آغاز این طرح، پیش بینی می‌شد که یک درصد از مجموع همه افراد بررسی شده، مبتلا به اوتیسم باشند.


وی ادامه داد: طرح غربالگری اوتیسم ادامه خواهد داشت و نتیجه اولیه آن طی 2 ماه آینده اعلام خواهد شد.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص هزینه‌های خانواده‌ها برای درمان کودکان مبتلا به بیماری اوتیسم خاطرنشان کرد: با تشخیص به موقع اوتیسم می‌توان تا حدود زیادی از هزینه های اضافی درمان کاست و توصیه ما به خانواده‌ها این است که نسبت به مشارکت کودکان خود در طرح غربالگری اوتیسم همت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha