چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 211432

بعضی از عوامل خطر حمله قلبی، تحت کنترل شما هستند اما برخی دیگر خیر. بیماری عروق قلب سالانه باعث تقریبا ۲,۱ میلیون حمله قلبی می شود و بیشتر از ۴۰ درصد از کسانی که دچار حمله قلبی شده اند، میمیرند.

9 عامل خطر، شما را به حمله قلبی نزدیک می کند

سلامت نیوز:بعضی از عوامل خطر حمله قلبی، تحت کنترل شما هستند اما برخی دیگر خیر. بیماری عروق قلب سالانه باعث تقریبا ۲,۱ میلیون حمله قلبی می شود و بیشتر از ۴۰ درصد از کسانی که دچار حمله قلبی شده اند، میمیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،بنابر آمار انجمن آمریکا، بیش از ۷ میلیون از شهروندان آمریکایی در طول زندگیشان دچار حمله قلبی شده اند.

سن: همانطور که شما مسن تر می شوید، احتمال خطر ابتلا به حمله قلبی بالا می رود. بیش از ۸۰ درصد از افرادی که در اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند، بیش از ۶۵ سال سن دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از بستگان نزدیک شما مانند پدر و مادر یا خواهر و برادر با بیماری های قلبی زودرس دست و پنجه نرم می کند، (برای مردان قبل از ۶۵ سال و برای زنان قبل از ۵۵ سال)، شانس شما برای ابتلا به حمله قلبی بالا می رود. البته داشتن سابقه خانوادگی به این معنا نیست که شما لزوما به حمله قلبی مبتلا می شوید اما شیوه زندگی بد شما را بیشتر در معرض خطر قرار می دهد.

نژاد: آمریکایی های آفریقا، هندی های آمریکا و آمریکایی های مکزیک نسبت به سفیدپوستان هند و اروپایی بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند.

سیگار: اگر شما هنوز دلیلی برای ترک سیگار پیدا نکرده اید، باید بدانید که خطر ابتلا به حمله قلبی در شما دو تا چهار برابر بیشتر از سایرین است. سیگار کشیدن منجر به مشکلات کلسترول و خطر تشکیل لخته خون می شود و در نهایت خطر حمله قلبی را افزایش می دهد.

کلسترول بالا: تقریبا ۳۴ میلیون آمریکایی در معرض خطر کلسترول بالا و افزایش خطر ابتلا به حمله قلبی هستند. افزایش سطح کلسترول تام با خطر ابتلا به بیماری های قلبی رابطه دارد.

فشار خون بالا: از هر سه بزرگسال آمریکایی، یک نفر دارای فشار خون بالا است و در معرض خطر سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی کلیه و نارسایی قلبی قرار دارد. فشار خون بالا با از دست دادن وزن، کنترل مصرف نمک، ورزش، حذف الکل قابل کنترل است.

زندگی غیر فعال: سبک زندگی غیر فعال خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد و در عوض انجام ۳۰ دقیقه ورزش روزانه این خطر را تا حدود زیادی کاهش می دهد.

افزایش وزن: چربی های اضافی در بدن بخصوص در اطراف کمر و شکم خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. خبر خوب این است که با استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و مصرف ماهی، میوه و سبزیجات، و چربی های سالم مانند روغن زیتون می توان از میزان این چربی ها کاست.

دیابت: اگر شما مبتلا به دیابت نوع ۲ هستید، مستعد ابتلا به بیماری های قلبی خواهید بود. زنان دیابتی در بالاترین خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. دیابت منجر به باریک شدن شریان ها و کوچک تر شدن عروق می شود.

چکار می توان کرد؟

در حالی که هیچ تضمینی برای داشتن قلب سالم و جلوگیری از بیماری های قلبی وجود ندارد، تغییرات در شیوه زندگی قطعا باعث بهبود سلامتی از طریق راه هایی مانند بهبود جسمی و روحی می شوند:

سیگار را ترک کنید. بهتر است هرگز سیگار کشیدن را شروع نکنید. خطر ابتلا به حمله قلبی در افراد غیر سیگاری که بطور دائم در معرض دود سیگار هستند (مانند زندگی با همسر سیگاری) نیز بسیار زیاد است. بنابراین اقدام به حذف قرار گرفتن در معرض دود مهم است.

سطح کلسترول خود را بهبود ببخشید. خطر افزایش بیماری های قلبی با افزایش مقدار کل کلسترول رابطه ی مستقیم دارد. به طور کلی، میزان کلسترول کل باید کمتر از ۲۰۰ میلی گرم/دسی لیتر باشد. کلسترول خوب، در مردان باید بالاتر از ۴۰ میلی گرم/دسی لیتر و در زنان ۵۰ میلی گرم/دسی لیتر باشد. رژیم غذایی با کلسترول کم، چربی های اشباع و ترانس و قندهای ساده، به پایین آوردن سطح کلسترول کمک می کند و باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود.

فشار خون بالا را کنترل کنید. تفسیر و درمان فشار خون نیز باید فردی و با در نظر گرفتن مشخصات خطر ابتلا به بیماری های قلبی صورت بگیرد. کنترل فشار خون از طریق رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن، و در صورت نیاز، دارو انجام میگیرد.

دیابت را کنترل کنید. دیابت اگر به درستی کنترل نشود، می تواند باعث آسیب های قلبی شامل حملات قلبی و مرگ شود. دیابت را از طریق رژیم غذایی سالم، ورزش، حفظ وزن مناسب، و دارو با تجویز پزشک کنترل کنید.

فعال باشید. حتی فعالیت های اوقات فراغت مانند باغبانی و یا پیاده روی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. اکثر مردم باید در روز ۳۰ دقیقه ورزش کنند. ورزش ها باید هوازی باشند، تا گروه های عضلانی بزرگ را نیز شامل شوند. فعالیت های هوازی شامل پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن، و آهسته دویدن است. اگر پیاده روی ورزش منتخب شماست، از گام شمار استفاده کنید و روزانه ۱۰ هزار گام بردارید.

تغذیه مناسب داشته باشید. داشتن یک رژیم غذایی سالم که نمک، چربی های اشباع، چربی ترانس، کلسترول، و قندهای تصفیه شده کم دارد، بسیار ضروری ست. سعی کنید استفاده از غذاهای غنی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی، به ویژه آنتی اکسیدان ها، که ثابت شده است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند و همچنین خوردن غذاهای گیاهی مانند میوه ها و سبزیجات، آجیل، و غلات سبوس دار را افزایش دهید.

استرس را مدیریت کنید. استرس و خشم غیر قابل کنترل، می تواند باعث حمله قلبی و سکته مغزی شود. از تکنیک های استرس و مدیریت خشم برای کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی استفاده کنید. برای مدیریت استرس، یادگیری تکنیک های تمدد اعصاب، نحوه مدیریت زمان، تعیین اهداف واقع بینانه و برخی از روش های جدید مانند تصاویر هدایت، ماساژ، تای چی، یا یوگا لازم است.

منبع:health

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha