رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده تا در سال جاری، 140 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در شهرهای بالای 50 هزار نفر تاسیس شود و بودجه نسبتا خوبی را برای آن در نظر گرفته اند.

ایجاد 140 مرکز اورژانس اجتماعی جدید/مقابله با کودک آزاری در صدر فعالیت های این مراکز

سلامت نیوز: رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مقرر شده تا در سال جاری، 140 مرکز اورژانس اجتماعی جدید در شهرهای بالای 50 هزار نفر تاسیس شود و بودجه نسبتا خوبی را برای آن در نظر گرفته اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه داده و در بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.


حسین اسدبیگی  افزود افزود: هم اکنون 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور وجود دارد و کارشناسان اورژانس اجتماعی شبانه روز در این مراکز مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و با راه اندازی مراکز جدید، خدمات اورژانس اجتماعی گسترش خواهد یافت.

**کودک آزاری در صدر فعالیت های اورژانس اجتماعی
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کودک آزاری موضوعی است که در صدر فعالیت های این مرکز قرار دارد و از اولویت های ما است چون کودکان نمی توانند از حقوق خود دفاع کنند.
اسدبیگی افزود: اگر کودکان حتی در خانه -که باید جای امنی باشد- مورد آزار قرار گیرند این ما هستیم که باید از حقوق این کودکان نوجوانان دفاع کنیم و از آزار آنان جلوگیری کنیم.

**سرنوشت کودکان به دنیا آمده با اعتیاد
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: طی 9 ماه نخست سال گذشته ، 780 نوزادی که در بیمارستان یا خانه دچار مسمومیت با مواد شده بودند ، از سوی این مرکز شناسایی شد.


اسد بیگی افزود: این نوزادان با موادی مانند تریاک، هروئین، متادون و شیشه دچار مسمومیت شده بودند.
وی خاطرنشان کرد: این مسمومیت ها به کارشناسان اورژانس اجتماعی در سراسر کشور اطلاع داده شد.


رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: از این 780 مورد نوزاد مسموم با مواد، بیش از 300 مورد از بیمارستان ها و مراکز درمانی تماس گرفته شده است؛ بین 200یا 300 مورد نیز نوزادانی بوده اند که از مادر معتاد به دنیا آمدند.


اسدبیگی اضافه کرد: پرسنل بیمارستان ، اقوام یا دست اندرکاران نیروی انتظامی و قوه قضائیه این موارد را به بهزیستی اطلاع دادند.
وی خاطرنشان کرد: این کودکان با حکم قاضی به مراکز شبه خانواده ارجاع داده شدند و عده زیادی از این نوزادان به خانواده ها برگردانده شدند یعنی موردی نبوده که بخواهند کودک را از خانواده بگیرند.


رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: تعداد دیگری از نوزادان به فامیل و اقوام سپرده شدند و 13 کودک جان خود را از دست دادند.
اسدبیگی درباره برنامه های جدید مرکز اورژانس اجتماعی نیز یادآور شد: همین که برنامه های جاری و روتین خود را درست اجرا کنیم خیلی هنر کردیم و بر این باور نیستم که باید مرتبا طرح و برنامه جدید برای آسیب های اجتماعی بدهیم بلکه معتقد هستیم آنچه که اکنون در حال اجرا است هرچه بهتر و علمی تر و تخصصی تر و شفاف تر اجرا شود.

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha