تهیه و تأمین دارو، هزینه‌های رفت و آمد و ... از مهم‌ترین مشكلات بیماران دیالیزی است گرچه انجمن تاحدودی مشكلات هزینه‌های رفت و آمد بیماران را مرتفع كرده است.

108 دیالیزی زیرپوشش انجمن حمایت از بیماران كلیوی آبادان هستند
سلامت نیوز: مسئول انجمن حمایت از بیماران كلیوی آبادان گفت: 108 بیمار دیالیزی زیرپوشش انجمن حمایت از بیماران كلیوی آبادان هستند.

محمدجواد شیرعلی امروز در گفت‌وگو با  فارس در آبادان اظهار داشت: انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی یك NGO است كه با كمك‌های مردمی اداره می‌شود و فاقد بودجه دولتی است.
وی خاطرنشان كرد: یكی از مهم‌ترین اقدامات این انجمن تلاش برای فراهم آوردن زمینه پیوند كلیه برای بیماران دیالیزی است.
مسئول انجمن حمایت از بیماران كلیوی آبادان افزود: پیگیری در جهت فراهم كردن تجهیزات درمانی و داروئی مورد نیاز برای بیماران كلیوی توسط دستگاه‌های مرتبط از دیگر وظایف و اهداف این انجمن است.
وی ادامه داد: بیشترین معضلات و مشكلات بیماران كلیوی در مرحله پیوند است كه از مردم خیر می‌خواهیم كه كمك و مساعدت به این قشر محروم و ضعیف داشته باشند و ما را در راستای رفع مشكل این بیماران همراهی كنند.
شیرعلی تصریح كرد: در حال حاضر 108 بیمار دیالیزی تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی آبادان قرار دارند كه در بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان دیالیز می‌شوند.
وی در ادامه گفت: تهیه و تأمین دارو، هزینه‌های رفت و آمد و ... از مهم‌ترین مشكلات بیماران دیالیزی است گرچه انجمن تاحدودی مشكلات هزینه‌های رفت و آمد بیماران را مرتفع كرده است.
مسئول انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی آبادان اضافه كرد: باتوجه به هزینه‌های بالای پیوند كلیه پرداخت این هزینه‌ها در توان انجمن نیست.
وی اظهار داشت: بانك‌ها نیز تسهیلاتی برای این‌گونه بیماران در نظر نگرفته‌اند و این مسئله به حادترین مشكل این بیماران تبدیل شده است.
شیرعلی خاطرنشان كرد: كمك‌های مسئولان به بیماران دیالیزی و كلیوی تاكنون در حد مطلوب نبوده و انتظار می‌رود كه دستگاه‌ها و مسئولان اجرایی در این زمینه همكاری بیشتری داشته باشند.
وی افزود: از ابتدای سال تاكنون 6 میلیون تومان به‌صورت نقدی به بیماران كلیوی به‌منظور تهیه دارو و خدمات درمانی توسط انجمن كمك شده است.
مسئول انجمن خیریه حمایت از بیماران كلیوی آبادان ادامه داد: همچنین یك هزار و 350 كیلوگرم برنج، 170 كیلوگرم روغن و همچنین چند ویلچر در قالب كمك‌های غیرنقدی به بیماران دیالیزی كمك شده است.
وی تصریح كرد: در زمینه اطلاع‌رسانی و پیگیری مشكلات بیماران نیز اقدامات اساسی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha