چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 211452

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: با افزایش سن، میزان خون رسانی به سلول‌های گوش انسان کاهش می‌یابد و این موضوع سبب ضعیف شدن و مرگ تعدادی از این سلول‌ها و کاهش شنوایی خواهد شد.

تاثیر افزایش سن بر کاهش شنوایی

سلامت نیوز:یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: با افزایش سن، میزان خون رسانی به سلول‌های گوش انسان کاهش می‌یابد و این موضوع سبب ضعیف شدن و مرگ تعدادی از این سلول‌ها و کاهش شنوایی خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهدی خواجوی رییس انجمن گوش و حلق و بینی ایران در خصوص علت بروز بیماری پیر‌گوشی گفت: قسمت اصلی گوش انسان که انرژی مکانیکی را منتقل می‌کند شامل تعداد بسیار زیادی سلول است و در هر حلزون گوش بالغ بر هجده هزار سلول شنوایی وجود دارد که نقش گرفتن امواج صوتی و ژنراتور را بازی می‌کنند.

وی افزود: با افزایش سن، میزان خون رسانی به این سلول ها کاهش می‌یابد و این موضوع سبب ضعیف شدن و مرگ تعدادی از این سلول ها خواهد شد.

این متخصص گوش و حلق و بینی اضافه کرد: گوش نوزاد توانایی دریافت صداهایی با فرکانس های 20 تا بیست هزار را دارد که با رشد انسان از این فرکانس ها کاسته شده و به تدریج هر نوع صدایی را نمی‌شنود. این موضوع در تمام افراد یکسان نیست و عواملی مانند تغذیه سر و صدای محیط، آلودگی محیط، سیستم عصبی انسان و بیماری ها نیز از عوامل تاثیر گذار برای از بین رفتن این سلول ها هستند و با توجه به این نکته برخی افراد در سنین پایین تر نیز دچار بیماری پیر گوشی شوند.

وی در پایان گفت: معمولا بیماری پیر گوشی از سنین هفتاد سال به بالا مشاهده می‌شود و افرادی که در این سن کم شنوایی را در یک گوش خود احساس می‌کنند دچار بیماری پیرگوشی نیستند و باید گفت پیرگوشی به معنای افزایش عمر سلول‌های شنوایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha