چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

محقق و آسیب شناس اجتماعی گفت: اشتغال جوانان تحصیلکرده در کارهای عجیب و غریب، ناشی از افزایش بیکاری وناکارآمدی سیاست های دولت در بخش حمایتی است.نیاز به درآمد زایی و عدم جذب نیروی متخصص در مشاغل معتبر، جامعه را دچار سرخوردگی کرده و جوانان را از مسیر پیشرفت منحرف و نقش تربیت خانواده ها را کمرنگ کرده است.

سلامت نیوز: محقق و آسیب شناس اجتماعی گفت: اشتغال جوانان تحصیلکرده در کارهای عجیب و غریب، ناشی از افزایش بیکاری وناکارآمدی سیاست های دولت در بخش حمایتی است.نیاز به درآمد زایی و عدم جذب نیروی متخصص در مشاغل معتبر، جامعه را دچار سرخوردگی کرده و جوانان را از مسیر پیشرفت منحرف و نقش تربیت خانواده ها را کمرنگ کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمیزان،جعفر بای  افزایش مشاغل کاذب را نگران کننده دانست و گفت: نیاز به اشتغال و کسب درآمد، منجر به رشد مشاغل کاذبی چون دادزنی، عبور از طرح ترافیک ، تاناکورا فروشی و غیره،  شده است و بسیاری از اقشار و جوانان را به خود جذب کرده است.

وی افزود: شغل فعالیتی است که موجبات تولید را فراهم کند این در حالی است که در مشاغل کاذب، رنگی از تولید به چشم نمی‌خورد و به صورت واسطه ای و ولنگاری انجام می‌شود . در حال حاضر بحران بیکاری در ایران،  جوانان را به اشتغال در کارهای عجیب و غریب و غیر تخصصی کشانده و افراد را ازمسیر رشد و پیشرفت منحرف کرده است.

محقق و آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد:رواج ادامه تحصیل و مدرک گرای در جامعه ما، پای بسیاری از جوانان را به دانشگاه ها باز کرده و جامعه را با جمع کثیری از تحصیلکرده های بیکار مواجهه و زمینه اشتغال افراد در مشاغل کاذب و غیرحرفه ای را فراهم کرده است.

وی اذعان داشت: فعالیت افراد غیر متخصص در مشاغل حرفه ای، منجر به بی سوادی اصطحکاکی شده و همچون آفت ، جامعه را فراگرفته است و بیش از گذشته آسیب های اجتماعی را تشدید کرده است.

بای بی سوادی اصطحکاکی را نتیجه فقدان برنامه ریزی در جذب نیرو و تربیت ناکارآمد دانشجویان معرفی کرد و گفت: عدم توجه دولت به نیازسنجی های کلان درکشور، جامعه را با بحران بیکاری، یأس و ناامیدی نسبت به آینده  مواجهه کرده است . این در حالی است که نهادهای دولتی وظیفه دارند  با اعمال سیاست های کلان، جذب نیروی متخصص را در دستور کار خود قرار داده و از افزایش مشاغل کاذب جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: افزایش بیکاری و تلقین احساس بی مصرفی و سرباری در جوانان، منجر به  تضادهای اجتماعی و حذف خانواده ها از چارچوب تربیتی شده و نقش والدین را در زندگی فرزندان کمرنگ کرده است. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته، دولت حمایت از افراد جامعه را در برنامه های خود قرار داده و تمهیدات لازم آموزشی، تربیتی، اشتغال، درآمدزایی و تشکیل خانواده را در نظر گرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha