نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که احتمالا ارتباطی میان مصرف نمک کمتر با کاهش فشار خون وجود ندارد.

محققان: رژیم غذایی کم نمک احتمالا تاثیری بر فشار خون ندارد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که احتمالا ارتباطی میان مصرف نمک کمتر با کاهش فشار خون وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، بر اساس دستورالعمل تغذیه ای 2020-2015 مسوولان بهداشت آمریکا، لازم است افراد سالم مصرف روزانه سدیم را به دو هزار و 300 گرم محدود کنند.


به گزارش روزنامه ایندیپندنت،اما نتیجه مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون که وضعیت بیش از دو هزار و 600 مرد و زن 30 تا 64 ساله را برای 16 سال مورد پیگیری قرار دادند، موید شواهد و مدارک فزاینده ای است که نشان می دهد توصیه به محدود کردن مصرف سدیم احتمالا نادرست است.


تمامی شرکت کنندگان در ابتدای این تحقیق فشار خون عادی داشتند، اما در طول 16 سال پس از آن، محققان متوجه شدند افرادی که کمتر از دو هزار و 500 میلی گرم در روز سدیم مصرف کرده بودند، در قیاس با افرادی که مقادیر بیشتری سدیم مصرف کرده بودند، حتی فشار خون بالاتر داشتند.


مطالعات بزرگ دیگری هم که در پنج سال گذشته انجام شده است، نشان دادند که هر دو رژیم غذایی کم سدیم و پر سدیم بیشترین خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را ایجاد می کند و رژیم غذایی دارای نمک متوسط کمترین میزان خطر ابتلا به این بیماری را در پی دارد.


محققان در مطالعه جدید همچنین متوجه شدند، افرادی که پتاسیم، کلسیم و منیزیم بیشتری مصرف می کردند، در طولانی مدت فشار خون کمتری داشتند.
علاوه بر این، افرادی که بیشترین مصرف ترکیب سدیم (بطور متوسط سه هزار و 717 میلی گرم در روز) و پتاسیم ( بطور متوسط سه هزار و 211 میلی گرم در روز) داشتند، کمترین میزان فشار خون را داشتند.


این مطالعه و سایر پژوهش ها اهمیت و تاثیر مصرف زیاد پتاسیم به ویژه بر فشار خون و احتمالا وضعیت قلبی و عروقی را نیز برجسته می کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha