چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 211490

مردم کشور ژاپن به داشتن عمر طولانی در سراسر جهان معروف هستنددر حالی که راز موفقیت آن‌ها زیاد پیچیده نیست.

چه عاداتی باعث طول عمر مردم ژاپن شده است؟

سلامت نیوز:مردم کشور ژاپن به داشتن عمر طولانی در سراسر جهان معروف هستنددر حالی که راز موفقیت آن‌ها زیاد پیچیده نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، نگرش فرهنگی این مردم نسبت به مواد غذایی و شیوه زندگی کلی باعث افزایش طول عمر وحفظ سلامت آنان شده است .
 
اما عادت‌هایی که باعث طول عمر این مردم شده است:
 
*انتخاب‌ غذاهای مختلف :
یک غذای آماده‌شده در منزل شامل ماهی،برنج بخارپز شده و نودال‌های کم‌چرب و سبزی‌های بخارپز شده است. این غذا همراه است با سوپ میسو یا خمیر سویا که یک نوع ماده غذایی است که از تخمیر غلات به دست می‌آید. سپس چای سبز و برای دسر میوه تازه میل می‌شود.
 
وعده غذایی غنی از ماهی حاوی اسیدهای چرب سالم امگا ۳ است .با مصرف جلبک دریایی و سبزی‌هایی مانند کلم برو کلی، کلم‌برگ، انواع جوانه ها و کلم پیچ علاوه بر احساس سیری آنتی اکسیدان،ویتامین‌ها و ماده معدنی نیز به بدن جذب می‌شود.چای سبز علاوه بر محافظت از قلب با بیماری‌های مزمن نیز مقابله می‌کند. اتمام غذا با میوه باعث می‌شود فرد به خوردن شیرینی جات حاوی چربی‌های ترانس رو نیاورد.
 
*معده‌های کوچک:
فرهنگ غذایی ژاپنی تأکید روی نحوه ارائه دادن غذا می‌کند .آن‌ها با آرام خوری از غذا لذت می‌برند.هر غذا بشقاب خود را دارد و به طرز زیبایی چیده می‌شود.ژاپنی‌ها بشقاب‌های خود را پر نمی‌کنند و به‌محض احساس ۸۰ درصد سیری از خوردن دست می‌کشند.کنترل داشتن روی پرس غذا به آن‌ها کمک می‌کند تا وزن خود را حفظ کنند.
 
*صبحانه پرانرژی:
صبحانه را وعده خیلی مهمی می‌دانند که از غذاهای متنوع کوچک تشکیل می‌شود.یکی از این‌ها سوپ میسو است که غنی از پروبیوتیک است.این سوپ بسیار انرژی‌زا است.
 
*پخت سالم:
ژاپنی‌ها از روش های سالم برای پخت استفاده می‌کنند.روش‌های پخت آن‌ها شامل گریل کردن،بخارپز کردن و آرام جوشاندن غذا است.مصرف مواد غذایی تازه و سس‌های سبک نیز ارجحیت داده می‌شود.به‌طورکلی غذاهایی که با این روش پخت می شود باعث احساس سیری و سبکی می‌شود.
 
*برنج جایگزین نان:
این مردم برای هر وعده غذایی برنج بخارپز شده را جایگزین نان می‌کنند. با مصرف نکردن نان، برنامه غذایی آن‌ها عاری از آرد گندم تصفیه شده می‌ماند.می‌توانید به‌جای برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید.
 
*دسر کمتر:
استفاده کردن از مواد قندی و دسرهای فرآوری شده امر عادی در این کشور نیست.به‌جای کیک، شیرینی‌ها، فرنی و… آن‌ها پرس‌های کوچک میوه تازه سرو می‌کنند. گاهی نیز دسرهای دیگر سرو می‌شود اما پرس‌های کوچک. میوه غنی از آنتی اکسیدان و ماده مغذی طبیعی است و مصرف قند کمتر از بروز دیابت، چربی اضافه و بالا رفتن وزن پیش‌گیری می‌کند.
 
*نگرش متفاوت:
این مردم وقت کمتری صرف رژیم گرفتن می‌کنند و یاد گرفته اند که باید از خوردن غذا لذت ببرند. یعنی باید از غذاهای متنوع لذت برد.علاوه بر نگرش سالمی که نسبت به غذا دارند ،وقت زیادی نیز صرف ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی می‌کنند .ورزش همراه با انتخاب درست غذایی و فعال بودن باعث طول عمر و داشتن وزن سالم آن‌ها می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha