چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 211496

محققان در یک مطالعه جدید موفق به شناسایی ژنی شده اند که احتمالا می تواند نقش مهمی در بازیابی شنوایی ایفا کند.

شناسایی ژنی که کاهش شنوایی را درمان می کند

سلامت نیوز:محققان در یک مطالعه جدید موفق به شناسایی ژنی شده اند که احتمالا می تواند نقش مهمی در بازیابی شنوایی ایفا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، شمار زیادی از افراد با کاهش شنوایی به سن بازنشستگی می رسند و این مشکل در میان سربازانی که تجربه حضور در میادین جنگی دارند، بیشتر است.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر در مطالعه ای جدید موفق به کشف پروتیینی شده اند که احتمالا می تواند در بازیابی شنوایی پس از آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض سر و صدا نقش داشته باشد.


آنها متوجه شده اند که ژن موسوم به Forkhead Box O3 و یا Foxo3 که پیشتر تاثیر آن بر طول عمر انسان ثابت شده است، از سلول های مویی خارجی در گوش میانی در برابر آسیب ها محافظت می کند.


باور بر این است که Foxo3 نقش مهمی در واکنش استرس سلول ها دارد، مانند کمک به سالم ماندن سلول های قلب از طریق پاکسازی بازمانده های سلولی در زمانی که این سلول ها آسیب می بینند.


همچنین مشخص شده است که سطوح بالاتر ژن Foxo3 در پی جهش ژنتیکی، طول عمر را افزایش می دهد.
دکتر پاتریک وایت دانشیار پژوهشی در بخش علوم عصبی مرکز پزشکی دانشگاه روچستر در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: تاکنون نقش بیش از یکصد ژن در کم شنوایی در دوران کودکی مشخص شده است، اما در مورد ژن های تنظیم کننده شنوایی بعد از قرار گرفتن در معرض سر و صدا، اطلاعات چندانی در دست نیست.

ا نشان می دهد که Foxo3 می تواند نقش مهمی در شناسایی افراد مستعد به کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا ایفا کند.
این مطالعه در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha