یک متخصص اپتومتری با بیان اینکه اکنون حدود ۹ هزار نفر در ایران نابینا هستند، خاطرنشان کرد: مجموع تعداد مبتلایان به نابینایی و کم بینایی در کشور ۱۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

180 هزار نفر در کشور کم‌بینا و نابینا هستند

سلامت نیوز:یک متخصص اپتومتری با بیان اینکه اکنون حدود ۹ هزار نفر در ایران نابینا هستند، خاطرنشان کرد: مجموع تعداد مبتلایان به نابینایی و کم بینایی در کشور ۱۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر عباس عظیمی، درمان نشدن آب مرواید را مهم‌ترین عامل نابینایی در ایران عنوان کرد و گفت: دیگر علل نابینایی و کم بینایی در ایران شامل بیماری‌های چشمی، عفونت‌ها، بیماری‌های سیستماتیک، دیابت، فشار خون، اختلالات تیروئید، آب سیاه، ناهنجاری‌های ته چشم و سایر اختلالات چشمی و سوء تغذیه است.

وی با بیان اینکه اکنون حدود ۹ هزار نفر در ایران نابینا هستند، خاطرنشان کرد: مجموع تعداد مبتلایان به نابینایی و کم بینایی در کشور ۱۸۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: طبق آمارها هم اکنون بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون نفر در دنیا دچار نابینایی و بیش از ۱۸۰ میلیون نفر به کم بینایی مبتلا هستند که این آمار نسبت به گذشته رشد دو برابری داشته است.

به گفته وی، این در حالی است که ۷۵ تا ۸۰ درصد اختلالات بینایی، کم بینایی و نابینایی قابل پیشگیری است.

این متخصص اپتومتری با اشاره به اجرای طرح ۲۰۲۰ از سوی سازمان بهداشت جهانی از حدود ۲۵ سال گذشته تاکنون، گفت: این طرح با هدف پیشگیری و کنترل اختلالات بینایی و بیماری‌های چشمی در دنیا برای چشم انداز سال ۲۰۲۰ میلادی اجرایی شده است.

عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران در ادامه از برگزاری هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان طی روزهای ۱۳ الی ۱۵ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: ۵۰۰ اپتومتریست (کارشناسان بینایی سنجی) از سراسر کشور و متخصصان علم اپتومتری از کشورهای استرالیا، ژاپن و آلمان برای شرکت در هفدهمین انجمن اپتومتری خراسان در مشهد گرد هم می‌آیند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha