یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 21150

هنوز برای خود ما هم علت این ارزان شدن ناگهانی مشخص نیست و باید مسئولان وزارت بهداشت در این مورد توضیح دهند اما این مسئله برای داروخانه‌داران خوشایند نیست زیرا به هر حال حاشیه سود و درآمد داروخانه ها را در این شرایط خاص اقتصادی كم می‌كند.

42 قلم داروی ایرانی ارزان شد
سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان ایران با اعلام پرداخت كامل بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها از كاهش قیمت 42 قلم داروی تولید داخل طی چند ماه اخیر خبر داد.

رهبر مژدهی آذر در گفت‌و‌گو با  فارس افزود: بخشی از داروهای كشور یارانه‌ای هستند و چون دولت اعلام كرده كه یارانه دارو قطع نمی‌شود این داروها نیز تغییر قیمتی نداشته‌اند اما در مورد داروهای داخلی با تغییر قیمت قابل توجهی مواجه شده‌ایم به طوری كه 42 قلم داروی تولید داخل با كاهش قیمت بین 30 تا 50 درصد مواجه شده است.

وی در پاسخ به این پرسش كه علت این كاهش قیمت چیست گفت: هنوز برای خود ما هم علت این ارزان شدن ناگهانی مشخص نیست و باید مسئولان وزارت بهداشت در این مورد توضیح دهند اما این مسئله برای داروخانه‌داران خوشایند نیست زیرا به هر حال حاشیه سود و درآمد داروخانه ها را در این شرایط خاص اقتصادی كم می‌كند.


م‍ژدهی آذر گفت: كاهش قیمت برخی داروهای داخلی قطعاً به علت كاهش كیفیت و نازل شدن كیفیت مواد اولیه نیست زیرا آزمایشگاه‌های كنترل دارو تحت نظارت وزارت بهداشت به طور مرتبط داروها را آزمایش می‌كنند و اجازه افت كیفیت داروهای تایید شده را نمی‌دهند.

رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: در مورد داروهای وارداتی نیز باید گفت یكسری از داروهای حیاتی وارداتی كه فقط در داروخانه‌های خاص مثل هلال احمر توزیع می‌شود اما یكسری دیگر مانند ویتامین‌ها و مكمل ها كه در همه داروخانه‌ها وجود دارد با تغییر قیمت چندانی مواجه نشده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش كه بازار دارویی كشور اكنون با چه مشكل مهمی رو به روست گفت: به نظر من بازار دارویی كشور اكنون هیچ مشكلی ندارد و این جالب است كه در این شرایط، بازار دارویی كشور به خوبی مدیریت می‌شود، مشكل عمده بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها بود به طوری كه هر داروخانه حداقل 30 تا 40 میلیون تومان از بیمه‌ها طلب داشت كه اخیراً این مطالبات نیز پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha