اگر شما مبتلا به بیماری ام اس (MS) هستید، فکر کردن روی چیزی که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید، بسیار سر‌گیجه‌آور و دیوانه کننده است. در اینجا 10 مورد از مواردی را که برای افراد مبتلا به ام اس شاید به عنوان «زندگی بدون آنها هرگز» محسوب شوند، گردآوری کرده‌ایم. پزشکی که اعتماد به نفس کامل را به شما می‌دهد، در حقیقت در قلب شما جای دارد.

بدون این‌ها، زندگی برای فرد مبتلا به ام اس سخت می‌شود

سلامت نیوز: اگر شما مبتلا به بیماری ام اس (MS) هستید، فکر کردن روی چیزی که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید، بسیار سر‌گیجه‌آور و دیوانه کننده است. در اینجا 10 مورد از مواردی را که برای افراد مبتلا به ام اس شاید به عنوان «زندگی بدون آنها هرگز» محسوب شوند، گردآوری کرده‌ایم. پزشکی که اعتماد به نفس کامل را به شما می‌دهد، در حقیقت در قلب شما جای دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تابناک باتو، بدون این‌ها، زندگی برای فرد مبتلا به ام اس سخت می‌شود؛ اگر شما مبتلا به بیماری ام اس (MS) هستید، فکر کردن روی چیزی که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید، بسیار سر‌گیجه‌آور و دیوانه کننده است.

در اینجا 10 مورد از مواردی را که برای افراد مبتلا به ام اس شاید به عنوان «زندگی بدون آنها هرگز» محسوب شوند، گردآوری کرده‌ایم.

پزشکی که به او اعتماد و اعتقاد داشته باشید

پزشکی که اعتماد به نفس کامل را به شما می‌دهد، در حقیقت در قلب شما جای دارد.

یک برنامه درمانی مثبت

یک برنامه درمانی که باعث آسایش و آرامش شما شود. به عنوان مثال، باکلوفن برای برخی از افراد در کنترل اسپاسم (دشمن بی‌رحم ام اس در آنها) سودمند است.

صبر

دانستن این موضوع بسیار حیاتی است که برخی از کارها با تلاش شما به راحتی و به یکباره انجام می‌شوند اما برخی از کارها نیز به سادگی انجام نمی‌شوند و انجام آنها نیاز به زمان دارد.

لباس پلیور

این مورد، نوعی از فشن الزامی است. چون ممکن است که شما بی‌صبری و بی‌تابی (مورد بالا) کنید و برای بستن دکمه پیراهن یا بلوز خود به مهارت بالای انگشت نیاز داشته باشید، پلیورها در این موارد ارزش سرمایه‌گذاری را دارند.

ورزش و نرمش

حرکت کنید. حرکات کششی را انجام دهید. هر ورزش و تمرینی را که می‌توانید انجام بدهید، تا حد امکان انجام دهید. قطعاً بدن و ذهن شما با این کار از شما سپاسگزار می‌شود.

ماساژور دستی

ماساژور دستی یک روش عالی برای رفع گرفتگی‌های عضلانی در افراد مبتلا به ام اس است.

طرز تفکر یک فرد جنگنده

منظور این نیست که به هر کسی که در راه شما قرار دارد، با خشم و غضب نگاه کنید اما در راه مبارزه با بیماری ام اس با مقاومت تمام، ایستادگی کنید.

بدون این‌ها، زندگی برای فرد مبتلا به ام اس سخت می‌شود

دمپایی راحتی

دمپایی راحتی همان چیزی است که می‌توان لقب کفش‌هایی با کفی راحت را به آنها داد. کفش‌هایی که به شما اجازه می‌دهند تا با راحتی بیشتری روی فرش، چمن و یا سطوح زبر و ناهموار راه بروید.

اسپری لکه‌بر

برای برخی از افراد دچار ام اس که از وسایل و اشیاء اطراف خود برای راه رفتن و بلند شدن کمک می‌گیرند، اسپری لکه‌بر می‌تواند به پاک کردن جای دست آنها مخصوصاً از روی سطوح شیشه‌ای کمک کند. البته این مورد برای کسانی است که اهل برق انداختن همه چیز هستند!

توانایی کمک گرفتن

سایرین به شما کمک خواهند کرد، پس غرور بی‌جا و بی‌مورد خود را کنار بگذارید و اجازه بدهید که آنها به کمک شما بیایند. به خاطر اینکه افرادی در اطراف شما هستند که به کمک شما می‌آیند، خدا را شاکر باشید.

بله حتماً، چیزهای دیگری همچون امید، خانواده و دوستان حمایت‌کننده و ... وجود دارند که بتوان به این لیست اضافه کرد اما بر اساس برخی از تجارب شخصی افراد دچار ام اس، این لیست تا همین جا هم کسالت‌آور و خسته‌کننده است و این لیست بهتر است که همین جا، پایان بیابد.

البته علائم ام اس در افراد مختلف، کمی با هم متفاوت هستند. بنابراین لیست شخصی خودتان ممکن است که با این لیست کاملاً متفاوت باشد.

توضیح: فهرستی را که در بالا خواندید، به طور کلی بیان شده و از تجربیات شخصی یک فرد مبتلا به ام اس برگرفته شده است. پس موارد بالا، الزاماً مواردی نیستند که مناسب حال شما و سایر افراد دچار ام اس باشند.

نویسنده: دو آنکرمن (Doug Ankerman)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha