یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 21152

در حال حاضر هیچ گونه مشکلی حتی در دورافتاده ترین روستاهای کشور جهت بیماران تالاسمی نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی یزد رئیس سازمان انتقال خون کشور در مراسم افتتاحیه  کنگره کشوری هماتولوژی و مراقبت های پرستاری در محل سالن اجتماعات دکتر جوادی بیمارستان شهید صدوقی یزد با تاکید بر سلامت خون های تهیه و ارائه شده توسط سازمان انتقال خون، اظهار داشت: تزریق خون اشتباه یكی از علتهای مرگ و میر در این زمینه می باشد که این مهم به خاطر این است خون تزریق شده با شماره تخت و مچ بند بیماران همخوانی ندارد لذا برای حل این مشکل برنامه هایی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
بنا بر این گزارش دکتر حسن ابوالقاسمی با اشاره به اقدامات قابل توجه و چشمگیر در رشته هماتولوژی در طی 30 سال گذشته در کشور عنوان داشت: خوشبختانه امروزه در اکثر استانها متخصصین و فوق تخصصین هماتولوژی و انکولوژی در کشور حضوری فعال دارند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر هیچ گونه مشکلی حتی در دورافتاده ترین روستاهای کشور جهت بیماران تالاسمی نداریم و هم اکنون بیش از 30 %بیماران تالاسمی در کشور به سن بالای 20 سال رسیده اند و همچنین امید به زندگی در بیماران هموفیلی افزایش یافته است.
وی خاطرنشان ساخت: امروز سرمایه گذاری روی بیماران خاص در دنیا بی نظیر است به طوری که یک سوم سرمایه گذاری دارویی کشور روی داروهای بیماران خاص است.
رئیس سازمان انتقال خون کشور با تاکید بر بحث عدالت در سلامت خاطرنشان ساخت: امروز در کشور در بخش هماتولوژی اقدامات خوی صورت گرفته است به عبارتی دیگر کشور ما تنها کشوری است که فرآورده های خونی کاملا رایگان در بخش های مرتبط ارائه می شود که بایست در حین مصرف دقت لازم انجام شود.وی با بیان اینکه امروزه در استانهای کشور واحدهای جدید فرآوری خون راه اندازی خواهد شد، گفت: خوشبختانه خون فیلتر شده در اغلب استانها موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha