پروژه "برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه" با همکاری فائو و چند سازمان ملی و بین‌المللی، به زودی با نظارت ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرا می‌شود. در همین راستا، کارگاه دوروزه‌ای برای بررسی ظرفیت ها و راهکارهای اجرای این پروژه، امروز در دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد.

شروع برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه

سلامت نیوز: پروژه "برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه" با همکاری فائو و چند سازمان ملی و بین‌المللی، به زودی با نظارت ستاد احیای دریاچه ارومیه اجرا می‌شود. در همین راستا، کارگاه دوروزه‌ای برای بررسی ظرفیت ها و راهکارهای اجرای این پروژه، امروز در دانشگاه ارومیه آغاز به کار کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از ستاد احیای دریاچه ارومیه، پروژه "برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه دریاچه ارومیه" امروز کلید خورد. برگزاری کارگاه دو روزه نشست مشترک برای شناسایی ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی در دانشگاه ارومیه، نخستین گام اجرای این پروژه است.

این مراسم با حضور جلال کلانتری دستیار ویژه معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه در امور دیپلماسی آب، مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، سید مرتضی موسوی مدیرکل دفتر مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب حوضه آبریز دریای خزر و دریاچه ارومیه، سلیمانی روزبهانی مدیر برنامه‌ریزی محیط زیست و توسعه اقتصادی و اجتماعی UNDP، مدیران دفتر مرکزی فائو در رم، مدیران منطقه ای فائو در قاهره، نمایندگانی از ICARDA‌، سازمان UNESCO-IHE، دانشگاه واخنینگن هلند و موسسه بین‌المللی یاسا برگزار شد. مشاور معاون وزیرجهادکشاورزی درامور آب و خاک، اعضای هیات علمی دانشگاه های تبریز، ارومیه، تربیت مدرس، تهران، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف و اعضای کمیته‌های داخلی ستاد احیای دریاچه ارومیه از دیگر مهمانان این مراسم هستند که در محل دانشگاه ارومیه در حال برگزاری است.

در بخش نخست این مراسم، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، هدف اصلی پروژه را ضمن استفاده از پتانسیل‌های داخلی و تجارب بین‌المللی، دستیابی به شاخص کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی حوضه عنوان و تاکید کرد به‌زودی به این هدف خواهیم رسید.

وی بر انجام به موقع پروژه طبق برنامه زمانی پروژه تاکید کرد و گفت: تلاش می‌كنیم ٤ طرح ویژه كاهش مصرف آب را طی سال جاری عملیاتی سازیم.

تجریشی همچنین گفت: دانشگاه ارومیه و تبریز برای انجام طرح های مطالعاتی با ستاد احیا همكاری های تنگاتنگی را دارند که دستاوردهای خوبی به همراه داشته است.

در ادامه این کارگاه علمی، روسای کمیته‌ها و کارگروه‌های علمی ستاد احیا و کارشناسان بین‌المللی گزارش اقدام‌هایی که تا کنون در حوزه دریاچه ارومیه و سطح بین‌المللی انجام داده اند را ارایه کردند.

در نشست عصر این کارگاه، فابیو مشاور ارشد فنی فائو دیدگاه های خود را در خصوص همکاری فائو برای احیای دریاچه ارومیه تشریح کرد.

سپس نمایندگان موسسه یاسا و دانشگاه واخنینگن هلند در مورد فعالیت‌های خود و چگونگی انتقال تجارب خود برای احیای دریاچه، سخن گفتند.

امروز در ادامه این مراسم، ابتدا تبادل نظر در خصوص برنامه کاری پروژه انجام می‌شود و سپس هیات حاضر، بازدیدی میدانی از حوضه دریاچه خواهند داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha