سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین وضعیت تعیین و تصویب تعرفه‌های درمانی سال جاری را تشریح کرد و گفت: سه پیشنهاد شورای عالی بیمه به هیات دولت ارسال شده تا دولت آنها را بررسی و یکی را مورد تصویب قرار دهد.

ارائه سه پیشنهاد شورای عالی بیمه برای تعرفه‌های درمانی به هیات دولت

سلامت نیوز: سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین وضعیت تعیین و تصویب تعرفه‌های درمانی سال جاری را تشریح کرد و گفت: سه پیشنهاد شورای عالی بیمه به هیات دولت ارسال شده تا دولت آنها را بررسی و یکی را مورد تصویب قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز، میکائیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شورای عالی بیمه مصوبه جدیدی در خصوص تعرفه‌ها در روزهای اخیر نداشته‌ایم گفت: هیچ سناریویی برای کاهش تعرفه‌ها مطرح نشده است.

وی افزود: ما برای تعرفه‌های سال 96 سه پیشنهاد داشتیم که به هیات دولت ارسال کردیم، پیشنهاد نخست رشد صفر درصدی تعرفه‌ها، پیشنهاد دوم رشد تعرفه‌ها بر مبنای افزایش حداقل حقوق و دستمزد و پیشنهاد سوم رشد تعرفه‌ها بر مبنای نرخ تورم بود.

سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر این پیشنهادها در کمیسیون‌های مختلف دولت در دست بررسی است، گفت: دولت این پیشنهادها را بررسی می‌کند و هر کدام را که بتواند منابعش را تأمین کند مصوب خواهد کرد.

میکائیلی تصریح کرد: اگر تعرفه‌ها افزایش پیدا کنند اما بار مالی آنها تأمین نشود اتفاقی که سال گذشته شاهد آن بودیم رخ می‌دهد و پرداخت مطالبات مراکز درمانی با تأخیرهای بسیار همراه می‌شود و قطعا این تأخیر زیاد در بازپرداخت مطالبات خوشایند نیست و ترجیح آن است که تعرفه‌ها در حد معقول رشد پیدا کنند؛ اما مطالبات به موقع پرداخت شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha