پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

اهالی روستای «خشک اسطلخ» دراستان گیلان با گذشت چند روز از انتشار خبر دستگیری عامل قتل‌های سریالی زنان گیلانی، هنوزازشنیدن این خبر شوکه هستند.

پیچیده شدن راز قتل‌های سریالی گیلان

سلامت نیوز: اهالی روستای «خشک اسطلخ» دراستان گیلان با گذشت چند روز از انتشار خبر دستگیری عامل قتل‌های سریالی زنان گیلانی، هنوزازشنیدن این خبر شوکه هستند.

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: عامل قتل‌های سریالی که فرزاد نام دارد و 40 ساله است، دراعتراف‌هایش گفته با کمک زن صیغه‌ای‌اش 7 زن را به خلوتگاه خود کشانده و بعد از سرقت طلا و جواهراتشان همگی را از پا درآورده است.هر چند بر اساس اعترافات صورت گرفته مرد جنایتکار، همسرش تنها در انتخاب و شکار طعمه‌ها با شوهرش همکاری داشته و فقط شاهد یکی از قتل‌ها بوده است اما زن وشوهر تا انجام تحقیقات تکمیلی درباره جزئیات بیشتر ماجرا همچنان تحت بازجویی‌های فنی، پلیسی قراردارند.


در همین حال یکی از بستگان نزدیک متهم اصلی قتل‌ها درباره مطالب انتشار یافته مبنی بر بازسازی صحنه قتل در روستای «خشک اسطلخ»  گفت: «تا آنجا که ما اطلاع داریم هنوز بازسازی صحنه انجام نشده و مأموران قرار است بزودی برای تشریح صحنه قتل توسط قاتل به روستا بیایند.» وی گفت: «فرزاد تا کلاس اول راهنمایی درس خوانده و بعد از آن ترک تحصیل کرده بود. او در گذشته به ورزش «کونگ فو» می‌پرداخت و جوانی ریزاندام اما قوی بود.»وی اظهارداشت: «همسراول فرزاد پس ازطلاق به همراه دخترش که هم‌اکنون 11 ساله است نزد خانواده‌اش بازگشت وبا آنها زندگی می‌کند وآن طورکه شنیده‌ایم با اطلاع ازخبرجنایت‌های سریالی بشدت شوکه‌اند.»

انگیزه جنایت‌های سریالی
ازسوی دیگر شدت و قساوتی که قاتل سریالی هنگام ارتکاب قتل‌ها ومثله کردن اجساد قربانیان به خرج داده است این فرضیه را مطرح ساخته که انگیزه واقعی قتل زنان تنها سرقت جواهرات آنها نبوده و ممکن است مسائل دیگری نیز دخالت داشته باشند که کارآگاهان هم‌اکنون سرگرم تحقیق دراین باره نیزهستند.

دهیارروستای محل زندگی قاتل سریالی نیزبه خبرنگارحوادث «ایران» گفت: حدود 7 سالی می‌شد که فرزاد از روستا رفته بود. او هنگامی که در روستا زندگی می‌کرد بسیار مؤدب بود و آزارش به کسی نرسیده بود. همسر اولش نیز از خانواده سرشناس و موجهی بود که در یکی از مناطق اطراف ما ساکن هستند.او طی سال‌های آخر زندگی در روستا با همسر و خانواده‌اش مشکل پیدا کرده و سرانجام روستا را ترک کرد و حضانت دخترش نیز به همسرش رسید.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد این مرد تحت تأثیر اعتیاد به شیشه مرتکب قتل‌ها شده باشد نیز گفت: شاید این‌گونه باشد اما هنگامی که در روستای ما بود هنوز اعتیاد نداشت یا اگر هم معتاد شده بود، آنقدر شدید نبود که از ظاهر و چهره‌اش قابل تشخیص باشد.

وی ادامه داد: خانواده فرزاد جزو ساکنان خوب وسرشناس روستا هستند و تاکنون کسی اتفاق ناخوشایندی را از آنها مشاهده نکرده است. اما شایعه شده که او تحت تأثیر خیانتی که همسر صیغه‌ای‌اش به او کرده، با قصد انتقام از زنان مرتکب این جنایت‌ها شده است اما هنوز در این باره نمی‌توان به طور دقیق حرف زد و پلیس باید تحقیق کند.

یکی از اعضای شورای روستا نیز در این باره با اعلام اینکه روستا و ساکنانش هنوز در شوک این حادثه هستند به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: «وقتی ماجرا را شنیدیم واقعاً شوکه شدیم. خانواده این مرد واقعاً انسان‌های خوب و شریفی هستند. برادران او از شخصیت‌های برجسته و صاحب مسئولیت‌های مهم در استان هستند. پدرشان هم مرد زحمتکشی است که در این سال‌ها کسی از او بدی ندیده است.»

یکی از همکلاسی‌های سابق فرزاد نیز به خبرنگار ما گفت: من و او روزها و سال‌های زیادی را با هم گذراندیم ولی درجوانی آدم بدی نبود. ما خاطرات خوبی از هم داریم. او وقتی برای کار به بندرعباس رفت بواسطه حضور یکی از نزدیکانش در کشتیرانی در آنجا کاری دست و پا کرده و مشغول شد. اما باور اینکه فرزاد دست به این جنایت‌ها زده باشد برای همه ما شوک آور بود. او آدم خوبی بود. اهل شرارت و بدی به دیگران هم نبود. نمی‌دانیم بعد از جدایی از زن اولش برای او در ازدواج دوم چه اتفاقی افتاد که تبدیل به فردی جنایتکار شد و با آبروی خود وخانواده محترمش این چنین بازی کرد.

قاتل سریالی زنان سال 1387درحالی که 31 سال داشت، نخستین جنایت خود را مرتکب شده و بعد از قتل زن میانسال، جسدش را به انباری خانه پدری‌اش در روستای خشک اسطلخ برده و همانجا دفن‌اش کرده بود. قتل‌های دوم و سوم نیز در اردیبهشت و خرداد سال 1388 رخ داد که درجریان این جنایت‌ها نیز دو زن دیگربه شیوه مشابه کشته شدند. اما همزمان با تولد فرزند این جنایتکار، تا حدود 4 سال قتل‌های سریالی متوقف شد اما در سال 1395 بار دیگر جنایت‌هایش را از سرگرفت و این بار طی یک سال 4 زن را پس از ریختن طرح دوستی کشت. فرزاد با اینکه با جابه‌جایی‌های مداوم محل زندگی‌اش سعی داشت ردی از خود بر جا نگذارد سرانجام فروردین 96 در تله پلیس گرفتار و به همراه همسر صیغه ای‌اش در یکی از محلات شهر رشت بازداشت شد. او تاکنون به قتل هفت زن اعتراف کرده و پلیس را به محل دفن اجساد قربانیانش برده است.با این حال تحقیقات تخصصی همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha